the dark road theme for VIOLA solo and string orchestra Cecil Forsyth (1870–1941) AVS Publications 024 Preface The A
Views 121 Downloads 0 File size 539KB
the dark road theme for VIOLA solo and string orchestra
Cecil Forsyth (1870–1941)
AVS Publications 024
Preface The Anglo-American violist and composer Cecil Forsyth never matched the early success of his Viola Concerto, which premiered at a 1903 Promenade concert to much acclaim. Enjoying wide popularity for the next quarter century, the concerto fell out of favor as other twentieth-century viola concertos by more prominent composers appeared. Fortunately the concerto has enjoyed a resurgence in the twenty-first century, admired for its melodic bravura, dramatic intensity, and lush lyricism. Forsyth turned to the medium of viola and orchestra on two other occasions: in 1905 with Chanson Celtique, a work that also enjoyed modest popularity, and in 1922 with The Dark Road, for viola and string orchestra. The Dark Road premiered on November 27, 1922, with Mrs. Schradieck Aue as soloist at the inaugural concert for the Montclair Art Association Orchestra, the predecessor of the New Jersey Symphony Orchestra. According to the program notes from that concert, the work is “practically formed out of one very simple six-note theme. This is treated for many measures with considerable sombreness and severity of effect; but later gives way to a sweeter version of itself (in the major) which is built up to a climax. This leads, by means of a little ‘bridge-passage,’ to a return of the original subject.” The work’s somber mood and repetitive treatment of the thematic material did not captivate the attention of violists, though an arrangement for solo organ fared better. The composition, however, exhibits Forsyth’s skill at melody and orchestration, and it is an important contribution to the early repertoire of American music written for viola and string orchestra. This new edition is based on the score and set of parts published by H. W. Gray in 1922. David M. Bynog, editor
The Dark Road Theme for Viola Solo and String Orchestra
Cecil Forsyth Edited by David M. Bynog
Largo sostenuto (q = about 60)
B b b 44
Solo Viola
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
Largo sostenuto (q = about 60)
b & b 44
Violin I
b & b 44
Violin II
Viola
B b b 44
Cello
? b 4 b 4
Con sord.
Con sord.
Con sord.
Con sord.
? b 4 ≥ b 4 w ∏
w ∏
Con sord.
Bass
w
w
w ˙
˙
˙
poco
œ œ ˙
˙
w ∏
˙ ∏
poco
œ œ
poco
w
1
≥ œ œœœ π ≥ œ œœœ π
-˙
˙
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
&b
b
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
&b
b
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
B bb
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
≥ -œ œ œ œ œ
œœœœœ œ
? b wb ? b wb
≥ -œ œ œ œ œ ≥ -œ œ œ œ œ
ww-
≥ -œ œ œ œ œ
≥ œ œœœ π subito œœœœœ œ ≥ œ œœœ π subito
©American Viola Society 2013, AVS 024
-œ
≥ œ œ œ œ œ p 2
B bb
10
-œ
∑
-œ
w-
∑
-œ
w-
∑
2
Forsyth - The Dark Road
B bb w
w-
≥ œ œ œ œœ
18
≥ œ œ œ œœ
œœœœœ œ
&b
b
∑
∑
∑
∑
∑
&b
b
∑
∑
∑
∑
B bb
∑
∑
∑
∑
? bb ≥ œ œ œ œ π ? bb ≥ œ œ œ œ π 3
B bb
w-
-œ
w-
-œ
∑
˙-
-œ ≥ œ œ œ œ
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
˙-
˙-
˙-
œœœœ ˙ π subito
˙-
œœœœ ˙ π subito
poco cresc.
w-
-œ
∑
poco cresc.
≥ -œ œ œ œ œ
≥ œ œ œœ F
˙-
w-
≥ œ œ œ œœ p subito
≥ œ
œ >œ œ œ œ
œ œ
œ >œ œ œ œ
œ-
œ-
-œ
œ œœ
œ œ
œœœœ
cresc.
b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ3 œ 3 3 3 3 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ3 œ 3 3 3 3 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ b & œœœœœœœœœ œ œ œ œœœœœœœœœ œ œ œ œœœœœœœœœ œ œ œ œœœœœœœœœ œ œ œ œœœœœœœœœœœœ p poco cresc. 3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 b 3 3 3 œ œ œ œ œ œ & b œœœœœœœœœ œœœœœœ œ œ œ œœœœœœœœœ œ œ œ œœœœœœœœœ œ œ œ œœœœœœœœœ œ œ œ poco cresc. p 3 B bb œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ p -œ ? b ≥ œ œ b œ œ p -œ ? b ≥ b œ œ œœ p 3
3
3
œœœœœœœœœ œ œ œ œœœœœœœœœ œ œ œ œœœœœœœœœ œ œ œ œœœœœœœœœœœœ 3
ww-
3
3
3
3
≥ œ ≥ œ
3
œ œœ œ œœ
3
3
3
-œ
-œ
ww-
3
3
3
3
3
poco cresc.
≥ œ
œœœ
poco cresc.
≥ œ
œœœ
poco cresc.
3
3
-œ
-œ
3 Forsyth - The Dark Road
œ œ œJ œ
˙
B bb œ
30
œ œ J
œ
4
w
b & b œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œ
œœœ œœ œ
œœF
œ
œ œ œ-
œF
3
3
3
3
3
3
3
3
3 3 3 3 b 3 3 3 3 & b œœœœœœœœœœœœ œœœœœœœœœ œ œ œ
3 3 3 3 3 3 3 B bb œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ F -œ œ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ ? bb œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ 3 3 3 3 F -œ w? bb œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ F 3
B bb
35
&b
3
3
w-
3
3
-œ
-œ
œœ œ
≥ œ
-œ
≥œ
∑
-œ
œ œ œ
F
œ œ œ œ œ œ œ œ œ nœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœ 3 3 3 3 3 3 3 3 p subito 3 3 3 œœœœœœœœœ œœœ œœœœœœ œœœ 3 œœœ 3 3 3 3 p subito œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ n œ œ œ œ œ œ œ œ œ n œ œ œ œ œ œ
3 3 3 p subito ≥ œ œ œ œ p subito ≥ œ œ œ œ
-œ
w-
3
3
3
œ nœ œ œ J
˙
3
w-
-œ
p subito
œ œ nœ œ œ
3
œ nœ J
œ
cresc.
b œ œ œ œ œ œ œ œ œ nœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ nœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ nœ œ œ œ œ œ œœœ 3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
poco cresc.
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ3 œ œ œ3 œ œ œ3 œ 3 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ b œœœ & œ œ œ œ œ œ nœ œ œ œ œ œ 3
3
3
3
3
3
3
poco cresc.
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
œœœœœœœœœ œœœœœœœœ œ œœœ œœ œ œœœ œœœœœ œ œœœœœœ œœœœœœ B bb œ œ œ œ œ œ œ œ œ n œ œ œ œ œ œ œ œ œ n œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ n œ œ œ œ œ œ 3
? b ≥œ b ? b ≥œ b
3
3
œœœ
-œ
œœœ
-œ
3
ww-
3
3
3
3
3
3
poco cresc.
≥ œ
œ œœ
poco cresc.
≥ œ
œ œœ
poco cresc.
-œ
-œ
œ œ nœ œ œ œ œ nœ œ œ
œ
œ
3
3
3
œ
œ œ œ
-œ
œ
œ œ œ
-œ
3
4
Forsyth - The Dark Road
w B bb
5
∑
40
bb œ
œœ n œœ œœ
b & b œœ
œ œ œ-
&
3 3 B b b œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ
? bb ? bb
œœœœœœœ
w-
3
3
≥ >œ œ œ P
B bb Œ
&b
b
B bb ? b b ? b b
œ
F
3 3 œœœœœœœœœœœœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœœœœœœœœœ œœœ 3 3 3 3 3 F 3 p f œœœœœœœœœœœœ 3 3 3 3 œœœœœœœœœœœœœ 3 3 3 p 3 F f 3 œ œ œ 3œ œ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œ œ œ œœJ ‰ ‰ Œ œœœœœ 3 3 3 3 f 3 F -œ >œ œ œ œœœœœ œ œ œ œ œ J ‰ Œ 3 3 p f F - ˙. -œ œ œ œ œ œ
F
44
b &b
-œ œ
Œ
≥ >œ œ œ
p
f
œ œ F
œ
˙˙
-œ œ
œœ œœ œœ
o ˙.
Œ
œœœœœœœœœœœœ œœœœœœœœœœœœ F 3
3
3
3
3
3
3
3
œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œ œ œ F
œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œ œ œ F -œ œ œ œ œ F -œ œ œ œ œ F 3
3
3
3
˙ ˙
-œ œ
œœ œœ œœ
œ P
œœœœœœœœœœœœ œœœœœœœœœœœœ œœœœœœœœœœœœ œœœœœœœœœœœœ P p 3 p 3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
œœœœœœœœœ œœœœœœœœœ œ œ œ œœœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœœœœœœœœœ p P p 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 j‰ ‰ Œ œ œ œ Œ œ œ œ Œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœ œœœ œœœœœœœœœ p 3 3 P ≥ 3 p >œ œ œ œ œ -œ >œ J ‰ Œ ‰ Œ œ ∑ Œ œ J p P p ≥> œ œ œ w -œ œ ˙. ∑ Œ p P p 3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
5 Forsyth - The Dark Road 6
. B b b ˙˙ .
48
a tempo molto dolce, espress.
œ œœœ œ p
œ œ
rit.
b &b œœœœœœœœœœœœ ˙ π 3 3 3 b 3 &b œœœœœœœœœœœœ w π 3 3 3 3 B bb œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ w π >≥œ ? bb Œ œ œ w œ π ≥> ? bb Œ œ œ œ ˙ œ π 3
B bb
54
3
˙
b &b ‰ b &b Œ
3
œ œ
3
œ
˙˙
˙
˙
˙˙
œ œ
˙
˙
˙˙
w
w
˙
˙
w
w
œ œœœ œ ˙˙
˙
˙
œ nœ œ œ ˙.
œ
P
œ œ nœ œ œ ‰ œ œ œ Œ œ
œ- œ- n œ- ˙ espress.
œ ˙
˙
B bb Œ œ ˙
˙
‰ œ œ œ œ.
? b b œ Œ
‰ -œ n œ- œ ‰ œ .
? b pizz.Œ b œ p
œ Œ
espress.
‰
œ
Œ œœœ
j œ Œ œ œ Œ
‰ œ œ nœ œ nœ œ Œ ∑
˙
arco
œ œ œ ˙. œ œœ
œ Œ
˙
p
˙ p
n˙ ˙
˙
˙
œ œœ
˙
˙
n˙ œ œœœ œœ p ˙ ww p
˙
œœ œ œ
∑
œ œ. œ œ œ œ œ ˙
œœ œ œœœ
œ
œ ˙
œ œ œ œ œ œœ
œ
w
˙˙
˙
œœ ˙
‰ œj œ
‰œœ J
‰ œ.
œœ ‰J
œ ‰ œJ ∑
B
œ ˙
œ œ œJ œ . ‰œ ∑
˙ ˙
‰ œœœ œ
œ
œ ? œJ œ œ œ ‰ ‰ ∑
6
Forsyth - The Dark Road
B bb
60
˙.
œ
b ˙ & b #˙
˙ >
cresc.
b &b ˙
f
œ œ >
cresc.
œ ˙ œ ˙
œ. œ œ ˙ œ ˙
Poco stringendo
&
≤ > ‰ œ œ œ œJ œ .
≤ > ‰ œ œ œ œ œ. J
≤ j œ œ. œœœ>
≤ >œœ œœ .. ‰œœœJ
≤ > B b b ‰ œ œ ‰ œ œ ‰ œ œ œ œJ œ . œ> œ> cresc.
? bb ‰ œ . ? bb
&b
67
cresc.
∑
Senza sord.
b
b &b
‰ œ.
>˙
b > &b ˙
B b b ˙˙
? b œ œ b ? b œ œ b
∑
˙ ˙
˙˙˙ > œœ > œœ
œ-
-œ
œ-
-œ
poco a poco senza sord.
œ- Œ œ- Œ p cresc.
∑
B
œœ .. œ # ww
œ œ ˙ œ ˙
≤ > ‰ œ œ œ œJ œ .
Poco stringendo
‰
7
-- w ≤œ œ œ œ œ œ œ # w ‰
≤ œ ‰œœœœ œ
≤ œœ ‰ œ œ œ œœ
-œ -œ -œ - -œ œ œ œœ-
œ- Œ œ- Œ œ Œ ˙ -
œ œ œœœ
˙
œ
˙. fP
˙
˙
broad
>œ œ œ fœ œ œœ
>œ œ œœ œœ œ ˙. fP ˙Unis. # ˙˙ œ Œ ˙ -œ -œ - œœ ˙ ˙ œ œ fP œœ ˙ ˙ œ œpizz. œ œ fP
Poco più mosso
∑
∑
Poco più mosso
œ œœœ œ
∑
Senza sord.
F w w F #w w F w w F
w F
- ≤ œœœ œ œ œ ‰J
f
∑
œ œœœ œ f Senza sord. Div. ˙ ˙˙ ˙ ˙ ∑ f ˙ œ >˙ œ œ œ œ Senza sord.
f
>˙ œ œ œ œ œ
f
˙.
œ
Œ œ œ œ œ œ œœœ - P
˙
œ œœœ œ
poco allarg.
˙
-œ œ
œ œ œ ˙ P
˙˙
# ˙˙ >
˙
œ œ œ œ P œ Œ ˙ -œ -œ - œ bœ
˙-
˙
˙-
œ Œ
œ œ œ bœ
œ Œ œœœ
œ œœœ œ
˙-
˙ P
˙
b ˙
œœœ arco
˙ ˙ P ˙
P
˙ #˙ >
˙-
7 Forsyth - The Dark Road
B bb
74
˙
-œ -œ - - >˙ œ -œ œ œ
œ œœ ˙
&
rit. cresc.
b & b ˙˙ b & b ˙
˙˙ ˙
B bb œ œ œ œ œ -œ œ œ œ œ ? bb
-œ œ œ œ ? bb œ
ww cresc. ˙
cresc.
ww
-œ >˙ Œ œ œ - œ œ
> ‰ œ œ œ- œJ œ . -cresc. > -œ -œ -œ œJ œ . ‰ w
ƒ >˙˙
>œ ˙ œ ˙
w
> -œ -œ -œ œ ˙ œ
cresc.
cresc.
>˙ .
w >≥œ œ œ
œ
˙
8
B
Tempo I
œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ œ œ œ ˙
œ œ ˙. œ œ œ œ œ rit.
dim.
œœ œœf œ œœ f-
∑
œ f-
œ fœ f-
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
o ˙.
Œ B bb œ Œ œ F p 3 b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ3 œ œ œ3 œ b & œ œ œ œœ œœ 3 3 3 3 3 P p3 P 3 3 3 3 3 b & b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœœœœœœœœœ œ œ 3 3 3 p P3 P œœœœœœœœœœœœ œ 3 B bb œ œ œ œ œ œ œ œ œ J‰‰Œ œœ 3 3 3 3 P P3 -œ -œ >œ œ œ œ œ œ œ J ‰ Œ ? b b œ p P P -œ ˙ . -œ œ œ œ ? b œ b œ p P P
82
œ ˙˙ œ
Œ
∑
Con sord.
∑
Con sord.
∑
Con sord.
∑
Con sord.
∑
Con sord.
≥ >œ œ œ P
Œ
œ
œœœœœœœœœœ œœœœœœœ œœœœœœœœœœœœ p 3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
œœœœœœœœœœ œœœœœœœœœœœœ p 3 3 3 3 3 j‰ ‰ Œ Œ œ œ œ œ œœœœœœœ œœœ p -œ -œ >œ œ œ œ œ œ J ‰ Œ p -œ -œ ˙. œ œ œ p
8
Forsyth - The Dark Road
˙˙
-œ œ
œœ œœ œœ
˙ ˙
B b b œœ F 3 3 3 3 3 3 b 3 œ œ œ b œœœœœœ & œœœœœœœœœœœœ œœœ 3 P
86
&b
b
B bb ? bb ? bb
œ œ œœ œœ œ P
-˙ ˙
-œ œ
3
wB bb
3
3
-œ ≥ œ œœœ
91
3
3
3
w-
3
3
3
3
3
3
3
3
∑
∑
&b
b
∑
∑
∑
∑
B bb
∑
∑
∑
∑
? b b
-œ œœœ
w-
≥ -œ œ œ œ œ
3
3
3
3
œœœœœ œ
∑
? b b
3
-œ ≥ œ œœœ
∑
≥ -œ œ œ œ œ
3
˙-
˙-
˙-
poco cresc.
˙-
˙-
poco cresc.
˙-
Œ
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœ Œ π ≥> œ œ œ œ Œ ∑ p >œ≥ Œ œ œ œ ∑ p
∑
w-
3
3
b
-œ œ œ œ
3
œœœœœœœœœœœœ œ π
&b
≥ œ π ≥ œ π
≥ œ œ œ œœ p
œœœœœœœœœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ π p 3
œœœœœœœœœ œœœœœœœœœ œ œ œ œœœœœœœœœœœœ œœœ p P 3 3 3 3 3 3 3 3 3 œ œ œ Œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœ œœœœœœœœœœœœ œœœ 3 p P ≥ 3 >œ œ œ œ œ J‰Œ ∑ Œ P p ≥> œœœ œ w ∑ Œ p P 3
˙ ˙
9
3
3
3
-œ œ œœœ p subito
w-
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
œœœœ ˙ π subito œœœœ ˙ π subito
œ œ
œ
œ œ
œ
>œ œ œ >œ œ œ
œ œ
9 Forsyth - The Dark Road
œ œ œ œ œ ˙
≥ B bb Œ œ œ œ ˙ # ˙ ˙ œ Œ p
10
œœ œ ˙œ # œ
œ œ œ œ ˙ ˙
w œ œ œ œ ˙
˙
dim.
˙
˙
&b
b
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
&b
b
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
B bb
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
∑
? bb ˙
b˙
? bb ˙
b˙
w
n˙
b˙
˙
b˙
˙
b˙
w
w
w
w
n˙
b˙
˙
b˙
˙
b˙
w
w
w
dim. sempre
dim. sempre
B bb
106
b &b
˙
˙
˙
∑
∑
˙
Senza sord.
b &b
∑
∑
B bb
∑
∑
nw w p ≤ ˙ p
œ œ
œ nœ
˙˙ n ˙
œ n n œ
˙
∑
Œ n˙ π
∑
∑
(Con sord.)
(Con sord.)
œ
nw w
œ œ ‰ Œ J
w
œ ‰ Œ
n ww w π
Div.
w w
? b b bw
w
w
w
ww
? b b bw
w
w
w
w
j
œœ œ ‰ Œ J
œ ‰ Œ œ J
j œœ ‰ Œ
j œ ‰ Œ
The Dark Road
Solo Viola
Theme for Viola Solo and String Orchestra
Cecil Forsyth Edited by David M. Bynog
Largo sostenuto (q = about 60)
8
B b b 44
w-
26
œ B bb J œ
31
œ œ J
w -œ
-œ ≥ œ œ œ B bb œ
36
w B bb œ B bb œ F
45
molto dolce, espress. a tempo
B bb
54
1 ∑
œœ œœ œœ
œ B bb œ œ œ œ p 6
˙
œ œ
-œ
œ
-œ œ
˙˙
˙
˙
1 ∑
œ œ nœ œ œ
cresc.
5
40
4
Œ
≥> œ œ œ
F
˙ ˙
œ œ P
w-
œ
P
1 ∑
3
œ- œ- œ œ œ œ œ ˙
cresc.
≥œ F
˙
œ œ œ
œœ œœ œœ
Œ -œ œ
œ nœ J
œ
≥ > Œ œ œ œ P
œ
˙. ˙.
rit.
œ œ œ œ
œ œ. œ œ œ œ œ ˙
©American Viola Society 2013, AVS 024
œ œ
w-
-œ œ œ J
œ nœ
o ˙.
œ œ œ ˙. œ œ œ
œ nœ œ œ ˙.
w-
-œ ≥ œ œ œ œ
≥ œ œ œ œ œ p subito
-œ ≥ œ œ œ œ
œ
w-
-œ ≥ œ œ œ œ p 2
œ œ œ œ œ œ
≥ B bb œ œ œ œ œ
21
≥ B bb œ œ œ œ œ F
8
1
œ œ
œ œ œ œ œ
2
B bb
59
œ œ œ œ œ
b w & b #w
7
64
4
poco allarg.
œ ˙˙ B bb œ
œ œ
8
B bb Œ
83
>≥œ œ œ œ
F
B b b œ œœ œœ œœ œœ P
88
w b Bb
≥ B bb Œ œ œ œ p
10
B b b wœ œ B bb n w w p
108
f
œ
œ. œ œ ˙ œ ˙
&
˙
œ -œ
-œ
rit. cresc.
œœ œ œ œ œ œ œ o ˙.
dim.
Œ
-˙ ˙
˙ ˙
dim.
˙ ˙
œ œ
œ ˙ œ ˙
œ
- ≤œ œ œ œ œ œ ‰J - œ -œ œ œ
&
-œ ≥ œ œ œ œ p
œ œ œ œ œ œ
œ œ œ œ œ ˙ ˙
œ nœ
˙
œœ ˙ . œ œ œ
nw w
œ
>˙
˙
œ Œ œ ˙˙
˙ ˙
-œ ≥ œ œ œ œ
w-
œ œ œ œ œ p subito
œœ œ ˙œ # œ ˙
˙.
Tempo I
rit.
w-
œœ .. œ
ƒ
-œ ≥> œ œ œ œ œ œ Œ œ œ œ œ œœ œ P F
˙
˙
œ œ
œ ˙˙ œ
9
˙ #˙ ˙ œ Œ
œ
œ ˙ œ ˙
Poco stringendo
broad
≥ œ œ œ œ œ
93
103
œ
œœ œ B œ œ f ˙ œ œ œ ˙
Poco più mosso
œ œ œ œ œ B bb
73
˙.
Forsyth - The Dark Road - Solo Viola
˙
œ œ œ œ ˙ ˙ ˙
œ œ ‰ Œ J
˙
B
The Dark Road
Violin I
Theme for Viola Solo and String Orchestra
Cecil Forsyth Edited by David M. Bynog
Largo sostenuto (q = about 60)
b & b 44
b & b ˙˙ ..
27
b . & b ˙
34
b ˙˙ .. b & f
5
b & b ˙. p b &b ‰
rit.
œ- œ- n -œ ˙
b & b # ˙˙
espress.
60
cresc.
7
bb
1 ∑
˙ >
Poco più mosso
&
72
&
bb
8
1
œ. œ. ˙.
47
54
8
8
3
œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ ˙. ˙. p 4 - œ˙. œ. nœ. œ .. œ. . ˙. ˙. ˙. ˙. ˙. ˙. œ œ œ œ œ œ œ. œ œ. ˙ ˙. ˙. ˙. ˙. ˙. ˙. ˙. œ œ poco cresc. F psubito -œ -œ œ . . . . . . ˙ œ ˙ ˙ ˙ ˙ œ œ n œ n ˙ n ˙ n . . œœ œ œ ˙ . œ .. ˙ . ˙ . poco cresc. F œ. œ. œ . œ . œ . œ . œ. œœ.. ˙. œ. œ. . œ. œ . œ. œ. œ ˙. œ. œ. œ. œ. ˙. ˙. œ. P p p F
Con sord.
Senza sord.
f
˙.
2
6 a tempo
˙ π
˙˙
œ œ œ œ œ ˙˙
œ œ nœ œ œ ‰ œ œ œ Œ œ
≤ > ‰ œ œ œ œJ œ .
Poco stringendo
œ œœœ œ
>˙
-œ œ ˙ ˙
poco allarg.
œ- œ- ˙ œœœ P Tempo I 82 b œœœœœœœœœ œœœ œ . b & P3 3 3 3
˙
3
w
3
3
3
œ œ ˙
œ ˙
˙
˙
p
˙
œ œ œ œ œ œœ œ
- ≤œ œ œ œ œ œ œ # ww ‰ F >œ œ œ œ œœ ˙ ˙ Œ œ œ œ ˙. fP 8 4 Con sord. rit. >˙˙ œ w w œ ww œœ cresc. f-
> ≤ ‰ œ œ œ œJ œ . œ
˙˙
œ . œ. œœ.. ˙. œ. œ. ˙. œ. œ. œ. ˙. ˙ . p p P 9 88 7 10 10 ≤ bb Œ . . . & ˙ œ œ. ˙ ˙. œ n œ ˙ n œ Senza sord. ˙ π p p ©American Viola Society 2013, AVS 024
œ . œ. œ. œ . œ . œ. P j œ ‰Œ n ˙ w
The Dark Road
Violin II
Theme for Viola Solo and String Orchestra
Cecil Forsyth Edited by David M. Bynog
Largo sostenuto (q = about 60)
b & b 44
Con sord.
8
1
8
2
&
˙. ˙. ˙. œ. œ. ˙. œ. œ. poco cresc.
3
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙. p 3
3
3
3
&
bb
˙.
b &b ˙
55
œ. œ.
rit.
˙
‰
b ‰≤ j b & œ œ. œ œ > œ
61
Poco stringendo
b >˙ b &
67
˙
˙˙.. œœ.. œ. œ œ ˙ . . . F p
6 a tempo
w π
œ Œ œ œ œ ≤ ‰œœ
poco allarg.
b & b ˙. p
88
˙
> œ œ œ. J
˙˙
˙˙
œ. œ. ˙.
˙
˙
˙˙
œœ ˙
≤ œ ‰œœœœ œ
>œ œ œ œ œ œ œ . ˙ fP
b & b ˙ # ˙ ˙ ˙ ˙ >˙ 82 I bb Tempo œœœœœœœœœ œœœ œ. œ. ˙. & p P3 3 3 3 73
4
œœ œ œ œ- œF
poco cresc.
b . . & b ˙ œ œ . œ. œ. ˙. p f
48
˙. ˙.
œ. œ.
˙. œ. œ . psubito
˙. œ. œ. œœ œ œ œ- F 34 b ˙ . œ . œ . ˙ . ˙ . ˙ . ˙ . ˙. ˙. b & ˙. œ. œ. ˙. œ. œ. ˙. n˙. 27
5
bb
8
˙ . œ. œ. œ. œ . œ . œ. ˙. œ. œ. p P w œ
w w F
˙ n˙ p
˙
Œ
‰œœœ ˙
7
1 ∑
cresc.
Poco più mosso
Senza sord.
œ ˙
œ œ >
œ œœœ œ f
œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ œ œ œ œ P P 8 4 Con sord. >˙ œ Œ œ œ- œœœ ˙ œ œ rit. cresc. f-
˙ . œ. œ. œ. œ . œ . œ. ˙. œ. œ. œ œ ˙ . . . P P p 9 10 12 Div. n w œœ 7 ww œ‰Œ Œ J œ . œ. œ (Con sord.) π π ©American Viola Society 2013, AVS 024
The Dark Road
Viola
Theme for Viola Solo and String Orchestra
Cecil Forsyth Edited by David M. Bynog
Largo sostenuto (q = about 60)
B b b 44
Con sord.
8
8
1
B b b œ. œ. œ. œ. ˙. ˙.
27
˙. ˙.
poco cresc.
˙˙ .. œœ .. n œ . ˙ . n ˙ .
B b b ˙ . n˙ .
34
˙˙ .. œœ .. œ . œœ b B b J ‰‰Œ 3 f B b b ˙. p
≤ > œ œ ‰ œ œ ‰ œ œ œ œJ œ . œ> œ> Poco stringendo
cresc.
B bb
˙. ˙.
1 ∑
7 Poco più mosso
˙˙ ˙˙˙ f
Div.
Senza sord.
˙˙ .. ˙˙ ..
3
˙.
3
˙. ˙.
poco cresc.
œ œ œ œ. œ. œ. F ˙˙ .. n ˙˙ .. ˙ . œ . œ .
˙˙ .. œœ .. n œ . psubito
4
˙. ˙. ˙. ˙.
F
3 ˙ . œ. œ. œ œ œ Œ œœ œ œ œœ 3 P 3
˙˙
˙˙˙
˙Unis.# ˙˙ ˙
≤ œ >œœ œœ .. ‰œœ J œ Œ
-œ œ >œ œ . ‰ B b b ˙˙ # ˙˙ œ œœ œ- œ- œ- J > rit. cresc. Tempo I 82 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœ œ B bb œ œ œ œ œ œ œ œ œ J ‰‰Œ ˙. œ. œ. 3 P3 3 3 3 P 9 88 7 b œ B b ˙ . œ . œ . ˙. ˙. œ Œ π p poco allarg.
73
3
n˙ ˙ œ. œ. w ˙ ˙ œ œœœ œœ w p π ˙ œ œ ‰ œ œ œ œ . œj Œ œ œ Œ ‰ œj œ ‰ œ œ ‰ œ . ˙ J
œ. œ. ˙.
B bb Œ œ ˙ B bb ‰
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙. p 3
6 a tempo
rit.
54
60
3
3 ˙˙. œœ. œ. œj ‰‰Œ Œ . . œœœ 3 F p
5
47
8
2
≤ œ ‰ œ œ œ œ œœ
#w w F
˙ Œ ˙ œ ˙ b ˙ P 8 4 Con sord. >œ ˙ w œ ˙ œ f 3 j ‰‰Œ Œ 3 Œ œ œœ œœ œ œ . œ ˙ œ œ œ œ . . œœœ 3 3 p P 3 (Con sord.) 10 11 w œ‰Œ Œ n˙ œ w œ J π
©American Viola Society 2013, AVS 024
The Dark Road
Cello
Theme for Viola Solo and String Orchestra
Cecil Forsyth Edited by David M. Bynog
2
Largo sostenuto (q = about 60)
? b b 44Con sord.
1 ? b b ≥ œ œ œ -œ œ π
w ∏
w-
? b b ≥ œ œ œ -œ wœ π subito ? b b ˙? b b w-
poco cresc.
? b b ≥œ œ œ œ œ p subito ? bb œ œ œ œ œ
39
? b b -œJ ‰ Œ >œ œ œ p
44
œ œ
-œ ≥ œ œ œ œ
4
1 ∑
2
œœœœ ˙ π subito
28
w w-
≥ -œ œ œ œœ
15
22
2
w-
w ∏
≥ -œ œ œ œœ
≥ -œ wœ œ œœ π
œ >œ œ œ œ
3
≥ œ œ œ -œ œ
w-
œœœœœ œ
≥ -œ œ œ œœ w-
-œ ≥ œ œ œœ p -œ œ œ œ œ
œœœœœ œ
poco
w
˙-
˙-
poco cresc.
≥ -œ œ œ œœ œ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ œœ 3
≥ œ œ œ -œ œ
3
3
F
3
œ œ nœ œ œ œ
poco cresc.
5 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœ œ œ 3
3
1 ∑
3
F
3
>≥œ œ œ œ Œ P
f
œ J‰Œ p
©American Viola Society 2013, AVS 024
>œ œ œœ -œ J‰Œ œ œ œ œ p F
≥ > Œ œœœ œ
rit.
6 a tempo
w π
2
Forsyth - The Dark Road - Cello
? b w b
50
w
? bb œ n œ œ Œ
‰ œJ
56
? bb
61
-œ
-œ
Poco stringendo
œ-
œ-
œ
poco a poco senza sord.
>œ œ œ ˙ œ œ ? bb œ
? bb ˙
73
œ œ ‰J
-œ -œ œœ-
67
˙-
poco allarg.
P
˙
˙
w w
˙
-œ œ œ œ œ
p B
œ-
-œ n œ- -œ ‰ œ . Œ ‰ œ
‰ œ œ nœ
espress.
œ œ œJ œ . œ ‰ -œ - -œ œ
œ œ ? œJ œ œ ‰ ‰
w w F
‰ œ. ‰ œ. cresc.
>˙
œ œœœ œ
7 Poco più mosso
-œ -œ - œ œ ˙- ˙ fP > -œ -œ -œ œJ œ . œ -œ -œ œ ‰
f -œ -œ - œ bœ >œ ˙
œ f-
rit. cresc.
˙
˙-
œœœ 4 Con sord.
8
-œ -œ >œ œ œ 1 œ œ -œ -œ >œ ? bb œ œ J ‰ Œ œœ ∑ J‰ Œ œ œœœ p P p P ≥> 9 œœœ ≥> 87 œ 1 ≥ -œ wœ ? bb Œ J‰Œ ∑ œ Œ œœœ œ œ œœ P p π p 10 >œ œ 93 œ œ ˙ b˙ ? b b ≥ œ œ œ -œ ˙- ˙˙- œ œ œ œ ˙ œ œ œ œ poco cresc. dim. sempre π subito 82
Tempo I
? bb w
99
? bb
106
bw
n˙
b˙
w
b˙
˙
w
b˙
˙
w
w ww
w
w j œœ ‰ Œ
The Dark Road
Bass
Theme for Viola Solo and String Orchestra
Cecil Forsyth Edited by David M. Bynog
Largo sostenuto (q = about 60)
? b b 44 ≥ w ∏ Con sord.
w
-˙
1
˙
? b b ≥ œ œ œ -œ œ
œœœœœ œ
13
? b b w-
19
-œ ≥ œ œ œœ w-
? b b ≥ œ œ œ -œ œ p
3
-œ w? bb œ œ œ œ
31
œ œ nœ œ œ œ ? bb
? b b -œ ˙ . p
1 ∑
˙-
˙-
poco cresc.
-œ ≥ œ œ œ œ ≥ œ œ œ -œ œ F p subito 4
œ œ œ œ œ
38
44
˙-
≥ -œ œ œ œœ π subito
w-
>œ≥ œ œ œ Œ P
w-
w-
1 ∑
2
œ œ ˙ œ œ œœ π subito
-œ ≥ œ œ œ œ
>≥œ Œ œœ
rit.
©American Viola Society 2013, AVS 024
wœ- ˙ .
-œ œ œ œ œ
F f
p
≥ -œ œ œ œœ
≥ œ œ œ -œ œ 5
w
poco
poco cresc.
w-
˙
œ œ
˙
w-
≥ -œ œ œ œœ π
? bb ˙ œ œ ∏ poco
7
˙
˙
w
p
˙
w-
≥ -œ œ œ œœ π œ >œ œ œ œ œœœœœ œ
≥ œ œ œ -œ œ poco cresc.
-œ œ œ œ œ F
6
œ
˙ π
a tempo
˙
2
Forsyth - The Dark Road - Bass
? b ˙ b
51
˙
? bb œ Œ œ- Œ p cresc.
61
1 ∑
Poco stringendo
>œ œ œ ˙ œ œ ? bb œ
? bb œ Œ œ œ œ ˙ P -œ -œ 82 Tempo I œ œ ? bb œ œ P arco
? bb
88
˙
p
? b b ˙-
94
˙-
poco cresc.
? bb n ˙
100
? bb
106
bw
˙-
9
1 ∑
b˙
˙
w
b˙
˙
w
1 ∑
-œ ˙ . p
w-
≥ -œ œ œ œ œ π
>œ œ œ œ œ
˙
œ œ œ bœ
>˙ .
w
cresc.
p
>˙
œ œœœ œ
œ Œ
w
œ œ ˙ œ œ œœ π subito
˙-
f
rit.
-œ œ œ œ œ P
4 Senza sord.
œ Œ
˙
arco
7 Poco più mosso
œ œpizz. œ œ fP
˙.
1 ∑
w F
-œ œ œ œ œ
poco allarg.
>œ≥ œœ œ Œ p
w
Œ ˙œ-
œ- Œ œ- Œ
67
72
œ Œ œ Œ p pizz.
4 Con sord.
8
œf Œ
≥> œœœ œ
P
≥ -œ œ œ œ œ 10
˙
b˙
w
dim. sempre
b˙
w w
w w
w j œ ‰ Œ
AVS Publications VIOLA SOLO Ivan Langstroth Viola Suite. AVS 022
Quincy Porter Suite for Viola Alone. AVS 008
Frederick Slee Variations on a Hymn Tune for Solo Viola. AVS 003 VIOLA AND PIANO
Blanche Blood Barcarolle for Viola and Piano. AVS 002
Arthur Foote Melody for Viola and Piano, op. 44a. AVS 015
Carl Fuerstner Two Pieces for Viola and Piano. AVS 021
Quincy Porter Speed Etude for Viola and Piano. AVS 007 Gustav Strube Regrets for Viola and Piano. AVS 010
Theodore Thomas Divertissement for Viola and Piano. AVS 006 VIOLIN AND VIOLA
Louise Lincoln Kerr Etude. AVS 020
J. N. Pychowski Perpetual Canon. AVS 017
TWO VIOLAS
Felix Mendelssohn-Bartholdy Canon for Two Violas. AVS 004
THREE VIOLAS
Scott Slapin Capricious. AVS 012
VIOLA ENSEMBLE (FOUR OR MORE) J. S. Bach Sinfonia from the Cantata: Gleichwie der Regen und Schnee vom Himmel fällt. AVS 005 Matthias Durst Adagio for Four Violas. AVS 001
Felix Mendelssohn-Bartholdy Adagio from String Sinfonia VIII. AVS 011a Hendrik Waelput Cantabile for Four Violas. AVS 018
Max von Weinzierl Nachtstück für 4 Violen, op. 34. AVS 009
VIOLA AND ORCHESTRA
Cecil Forsyth The Dark Road for Viola and String Orchestra. AVS 024
W. A. Mozart Principal Viola Part for Sinfonia Concertante, K. 364, Extended Scordatura Edition. AVS 019 Principal Viola Part for Sinfonia Concertante, K. 364, Scordatura Edition. AVS 019a MIXED ENSEMBLES
J. S. Bach Chorale: Ich, dein betrubtes Kind, for Soprano, Viola obligata, and Continuo from the Cantata Mein Herze schwimmt im Blut. AVS 013
Ergieße dich reichlich,du göttliche Quelle, Aria for Tenor, Viola, and Continuo from the Cantata Wo soll ich fliehen hin. AVS 014 Sinfonia from the Cantata: Gleichwie der Regen und Schnee vom Himmel fällt. AVS 005 Michael Colgrass Revisions to Variations for Four Drums and Viola. AVS 016 Felix Mendelssohn-Bartholdy Adagio from String Sinfonia VIII. AVS 011
http://americanviolasociety.org/resources/scores/