Descripción completa
Views 224 Downloads 1 File size 494KB
FOR THE DEVELOPING DOUBLE-BASS STUDENT COMPILED AND EDITED BY AMY ROSEN & WILLIAM ECKFELD
AN INTRODUCTION TO FRANZ SIMANDL’S ETUDES from New Method for the Double Bass, Book 1 and Thirty Etudes for the String Bass
TABLE OF CONTENTS Caballero — John Merle............................................................................2 Maiden’s Wish — Frédéric Chopin ...........................................................6 Menuet — Hugo Schlemüller....................................................................8
65 Bleecker Street, New York, NY 10012 Copyright © 2005 by Carl Fischer, LLC International Copyright Secured. All rights reserved including performing rights.
BF26
WARNING! This publication is protected by Copyright law. To photocopy or reproduce by any method is an infringement of the Copyright law. Anyone who reproduces copyrighted matter is subject to substantial penalties and assessments for each infringement. Printed in the U.S.A.
2
Caballero JOHN MERLE
>˙
, Œ œ
>˙
‰.
Œ
‰.
Vigoroso e marcato (q = 80)
? b 2 ϲ b 2 f *
Bass
Piano
b2 &b 2 Œ F staccato ? b b 22 œ.
œ. œœ. .. œ. œœ.
sempre
œ.
Œ
œ1 œ4 œ œ2
œ1 œ œ œ
b & b Œ œœ Œ œœ # œ. œ. ? b b œ œ. œ œ . . .
Œ œ Œ œ œ œ # œ. œ.
5
? bb
I
b & b ‰. ? b b œ 15
? bb
œ 1
œ œœ .. œ œœ Œ Œ 4 œ œ œ1
II 1
œ. œ.
# œ2 œ4 II
œ
>˙
Œ
‰
œ
œ 1
Œ
‰
Œ
œ2 A œ
H.P.
œ œ
˙.
œœ œ. j ‰ œ œ œ œ
œ
‰ # œ Œ œœœ Œ œ œ œœœ œ œœ Œ œ Œ œ œ œ œ Œ
≥ III œ4 œ
>œ œœ >œ
œ œ œ œ
‰ j œœ œœ #œ œ
III IV
4 œ2 œ1 œ
>˙1
>˙ 1
œ œ
œ4
III
I
>˙4
III
>˙2
I
‰ ‰ ‰ œ œ œ œ œ œ. œ. œ. # œ. . œ. œ. œ. œ. œ. œ. œ. Œ Œ œ Œ œ Œ œ. Œ . . œ. œ.
Œ œœŒ œ œœ œ # œ. œ. œ.
b œ œ Œ & b # œœ œ œœ œœ œœœ ˙˙ .. ˙. œ œ ? b Œ b œ œœœ œ œ œ œ œ *Begin with a short up-bow near the frog. BF26
>˙
œ. œœ. .. œ. œœ.
œ. œ. œ. œ. # œ œ. œ A œ . . .
, Œ
? b b >˙
10
Œ
, Œ œ
œ 0
>œ œœ Ó >œ Ó
œ 0
œ
Copyright © 2005 by Carl Fischer, LLC
œ2
œ 0
>œ œœ >œ
œ.
>œ œœ Ó >œ Ó
‰. œ
œ.
Œ
œ œœ .. œ œœ Œ
œ4
œ
Œ œ Œ œ œ œ
œ4 # œ2 œ4
˙
Œ
œ1
II
œœ Œ œœ Œ œ œ
œœ œ œ
œœ œ. Œ
, ≤ Œ œ
lift
œ 0
œ œ
# œœœœ Œ œœœ Œ n œ1
Œ œ Œ œ œ œ œ2
III
œ4
œ2 œ4
II
œ # œœœ œœœ œœ œœ œœ Œ œ Œ œ œ œ
œ4
1 ? bb œ
20
&
bb
III IV
˙2
œ # œœœ ˙˙˙ œ
? b Œ œ Œ œ b œ œ ≥
II
œ n œ2 œ4 ˙1
25
4
? b b
b œ œ & b # œœœ œœœ ˙˙˙˙ ? b Ó b 30
? b ˙ b
&
bb
? b b
&b
b
? b b BF26
˙
œ
>œ œœ
>œ œœ Ó
3
>œ >œ
œ
œ
1
Ó
Œ œ œ.
œ- œœ œœ œ
rit.
œ œ œ œ- œœœœ
rit.
>˙
œ.
>œ
III IV
>˙2
œ # œœœ
œ
œ
œ
œ œ
Ó
œ œ œ ˙≤
∑
˙
˙
>˙
U # œœœ # œœ œ Œ # œœ œ œ #œ u œ œ œ Œ œ
a tempo
‰. œ.
œ4 œ1 œ4 III1 #œ
Œ
II
. ‰ ‰ œ ‰ ‰ œ # œ œ œœ # œœ œ. œœ. œ. # œ. œ. œ. œ. œœ. œ. œ. œ. œ. œ. œ. . . œ. . # œ œ Œ œ Œ œ Œ œ. Œ œ. œ. . .
œ
Œ
‰.
œ.
œ.
Œ
bœ œ œ œ 1
œœ
>˙
II
4
cresc.
, Œ œ
œ œ œ. œ. .. œ. œ.
a tempo
˙
1
œ. Œ œ
Ó
, ≤ œ
III
œ
H.P.
œœ œ œ œœœ œœœ ˙˙ œœ œœœ œœœ ˙
U ˙.
œ
œœ œœ œœ œœ œœ # œœ ˙ œ œ œ œ œ # œ Œ ˙˙ œ œ œ œœ œ œ ˙ œ œ œ œœ œ œ ˙
œ œ œ œ
œœœ œœœ ˙˙ ˙
>˙
œ1.
H.P.
>œ œœ Ó
>œ
≤ œ2 œ œ ˙
Ó
œ4 œ2 œ4
>œ œœ
œ œ œ œœ Œ œ œ œ œ œ œ œ- œœ
? b b >˙
35
Œ œ œ.
≥ œ4
0
œœ
œ
œ
œ œœ
, Œ œ
œ œ œ. œ. .. œ. œ. Œ
Œ
Œ œ.
œ œ œ œ œ œ œ 4
. . # œ. œœ œœ œ # œœœ œœ Œ Œ # œœœ œ. . œ. . . # œ œ. œ œ. Œ Œ œ œ. œ.
4
III IV
≤0 1 œ1 œ4 œ2 œ4 œ ? bb œ œ I II
40
# œœœ. Œ Œ œ & œœ œ. œ. ? b b œ Œ Œ œ œ. bb
45
? b b b
≥0 ≥œ Œ œ Œ
œœ. œœ Œ œ Œ œœ . œ Œ Œ œ. œ.
w
Moderato (q = 72)
≥4 ˙
≥1 œ œ b bb ˙ p dolce e cantabile
H.P.
Ó
Fine
Ó
w
˙ 1
œ œ bbb ‰ œ œ œ œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ œ p smoothly œ Œ Ó b b b œœ Œ Ó œ
∑ ˙ ˙
˙4
II
Fine
III
œ
H.P.
˙
1
0
˙4
IV
˙
III
œ
1
4
bb ‰ nœ œ œ #œ œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ œœœœ œœœœ b ‰ œ ‰ œ & œ œ œ œ œ œ ? bb œ b œ 49
? bb b
Œ
œ œ
Ó
w2
Œ
˙.
œ œ
Ó ≥
II III
œ
H.P.
˙
Œ
2
4
Œ
Ó III IV
˙
˙2
œ 4
œ œ
Œ
Ó
w
4
œœœœ ‰ œœœœœ ‰ œœœœœ b ‰ œœœœœ œœœ œœ œ b ‰ œ œ œœ œ œ œ œ œ œ & b œ ? b b œœ Œ Ó b 54
? bb b
œ Œ Ó œ
œ Œ Ó œ
w2
œ 1
œ 4
III
œ1
œ 4
œ œ Œ Ó
œ Œ Ó œ
H.P.
˙1
w4
˙2
œ œ #œ œ œ œœœœ œœœœ œœœœœœ b œ œ œ œ ‰ ‰ œ ‰ œ œ ‰ &b b ‰ œ ? b œ b b œ BF26
Œ
Ó
œ œ
Œ
Ó
œ œ
Œ
œ œ
Œ
w w
5 II
58
? bb ˙ b
w4
# ˙2
w4
H.P.
n ˙1
œ1
œ
œ1
n œ1
0
œœ œœœ œœ œ n œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ bb œœ œœœœ œ b ‰ ‰ ‰ n œ ‰ & œ œ œ ? bb œ b œ 62
Œ
œ
? b ˙. b b
Œ
Œ
1
Ó
˙
Ó
˙ ˙
w
w w ˙4
II
w
0
I
œœ œœ œœ nœ œ œ œ œ # œ b œ œ ‰ œ œœœ ‰ œ ‰ œœœ &b b œ #œ nœ œ œ œ œ ˙ ? bb ˙ Ó ˙ Ó ˙ Ó b w ˙ ˙ w ? b ˙. b b
66
b &b b ? bb
œœ
b ˙ ˙
? b b b
71
Œ
2
œœ
˙4
˙4 œ œœ
˙ 1
˙ ˙
n˙ n˙
˙ ˙
#˙ #˙
Ó
b &b b ‰ œœœ
BF26
2
1
w4
III
w 0
œ œ œ ‰ œ n œ œœ ‰ œ œœ ‰ œ # œ n œœ ‰ œ œœ ‰ # œn œ œ œ œ œ
III IV
? b w b b w
# ˙4
˙
n˙
˙0
I
˙4
nœ œ# œ
w w
w2
w w
˙. 0
ritard.
œ œ nœ #œœ nœ#œ œ œ
D.C. al Fine
œ œœ œ œ nœ n œ œœ # œ #œ œ œ œ œ œ ‰ #œ nœ œ nœ #œ œ w w
w w
ritard.
˙ ˙
D.C. al Fine
Œ
nbb nbb nbb
6
Maiden’s Wish FRÉDÉRIC CHOPIN (1810 - 1849) Arranged by Frederick Zimmermann Allegro ma non troppo, lively, but not too fast
Bass
Piano
≥4 2 ? #3 œ œ 4 P
1
œ
˙
# & 43 Œ œ œ p œœ œœ ?#3 4 œ œ œ
7
? # œ
4
œ
1
4
œ œ
4
˙.
≥1 4 ? # œ œ P
14
tempo
Œ ˙
1
œ œ Œ
# Œ œ # œœ p ?# œ œ &
? # œ
21
œ
œ œ œ 1
œ
œœ œœ œ œ œ
Œ ˙.
Œ œ œ n œœ œœ
œ
˙
Œ
b œœœ œœœ p
˙.
#˙.
≥4 1 2 œ . #œ œ J
œ.
œ œ J
œ . #œ œ J
œ.
Œ œ œ # œœ œœ
Œ œ œ œœ œœ
Œ #œ œ œœ œœ
Œ œ œ œœ œœ
2
˙.
œ
œ œœ Œ
≥1 4 1 œ œ œ P
‰
œœœ œœœ Œ œœ œœ œ œ
œ
˙.
œ œ œ
˙
2 4
1 2
2
œ
˙. ˙.
cresc.
# œ & Œ œœ œ œ F ?# œ œ Œ BF26
˙
œ
œ4 .
œ1
cresc.
# & Œ œœœ œœœ Œ œœ Œ œ ?#
œ
2
œ œ œ
Œ œ œ Œ œ œ œœ œœ œœ œœ ˙.
œ
˙.
∑
2
œ œ œ P
Œ
b œœœ œœœ p
#˙ .
∑
∑
Ÿœ Ÿ Ÿ œœœœ œ œœœœ œ œœœ ˙ œ Œ œœ ˙.
œ œ
Œ œœ ˙.
œ œ
Œ œœ ˙.
Copyright © 2005 by Carl Fischer, LLC
œ œ
˙
œ œ J
4
œœ œ
4
F
œ
n œœœ œœœ ∑
n œœœ
œ . œj œ
rall.
˙.
Œ
Œ
œ œ J
U4 a 2- 4- œ . 4 œ œœœœ œ
2 4
˙
œ.
œ
U . # ˙˙˙˙ ... S U ˙. ˙.
œ
œ
œ œ
Œ œ œ œœ œœ ˙. ˙.
∑
Ÿ œœ œ œœœœ
Œ œœ œœ ˙.
Œ œœ ˙.
œ œ
7
27
? #
∑
∑
≥œ
∑
P
# Ÿœ œ œ œ Ÿœ œ œ œ œ ˙ & œ ? # Œ œœ ˙. ? # œ
33
&
œ.
‰
# Œ œœ œœ œ œ
?#
˙. œ œ J
39
? # œ.
&
œ œ
#
?#
œ œ
Œ œœ Œ ˙.
≥œ
œ
œ.
P
Œ
Œ
#˙.
œ.
j œ œ
œ.
œ œ J
b œœœ œœœ p
œ.
#œ œ J
n œœœ
œœ œ
Œ #œ œ œœ œœ
Œ œœ œœ œ œ
˙.
˙. ˙.
˙.
˙
œ
œœœ œœœ Œ
œœ œœ œ œ
? # œ œ œ
œ
cresc.
# Œ
? # ˙. BF26
œ œ J
Œ œœ œœ œ œ
45
&
Œ
Œ œœ ˙.
œ
˙.
≥œ
P
Œ
p
#˙.
œ
œ
œ
˙
Œ
œœ œœ p œ œ œ œ œ
Œ ˙. œ
rall.
F
b œœœ œœœ
˙
Œ ˙
œ œ
œ
œ
œ
Œ
œœ œœ œ œ
˙
œ
œ
œœœ œœœ Œ
≥œ .
Œ
œœ Œ œ
Œ ˙.
œ œ œ U a tempo œ- œ- œ- œ- œ . œ œ œ
œ
n œœœ œœœ œ
Œ ˙. ˙.
œ
3
1
# œœœ
œœœ
œ
Œ œ œ n œœ œœ >
œ œ œ œ
#œ œ J
˙
Œ œ œ #œ œ p œ œ
œ
œœœ œœœ
˙.
œ
ϲ
U ˙. # ˙˙˙ ... S U ˙. ˙. œ
œ
cresc.
Œ
œ
œ
˙
œ
˙
Œ
œœœ œœœ Œ
œœ Œ œ
œ
œ
˙ ˙
Œ
8
Menuet HUGO SCHLEMÜLLER Arranged by S. J. Price Tempo di minuetto (q = 84)
Bass
≤ ? # 3 œ0 4
œ.
?#3 Œ 4
œ Œ œœ Œ
f
Piano
? # œ
6
f Œ œ Œ œ
?#3 Œ 4 4
œ
œ
0
œ
˙
4
œ
œ œ œ
1
1
œ
4
1
0
˙
Œ œ Œ œ
œ p
œ . nœ œ œ œ #œ œ p
Œ
p #˙ .
Œ
Œ
? # œ.
nœ œ œ
˙˙ ?# Œ# ˙
? # œ 1
?# Œ ?# Œ BF26
œ4
œ2
II
œ.
œ2
œ
œœ œ Œ
Œ
œœ œ Œ
Œ
Œ
Œ
Œ
Œ
œ œ
0
œ œ
œ œ#œ
œ
I
œ œœ œ
# œ4
II
I
œ4
Œ
Œ
Œ
Œ
œ
œ
Œ
œ œ1 œ
II
œ œ œ2
4
4
I
˙.
˙.
˙.
œ0 .
œ ?
œ
œ4
II
S
œœ œœœ œ S œ œ œ
Copyright © 2005 by Carl Fischer, LLC
1
Œ
œ1 œ œ
œ Œ œœ Œ f Œ œ Œ œ
œ4
Œ Œ
˙2
œ1
˙0
Œ
œœ œœ œ œ
˙ ˙
œ œ
œ
Œ
I
I
Œ
˙˙ Œ ˙
œ
0
œ. I
œœ œ
Œ
˙˙ Œ ˙
0
˙
I II
˙˙ Œ ˙
j œ Œ ˙ ˙˙
œ4 œ œ1. œ2. œ4 œ1
œ4
œ
1
œ.
#˙ . II
I
œ œ œ0
1
2
˙˙ Œ ˙
Œ œ. ˙˙
cresc.
0
2
cresc.
Œ ˙ ˙˙
&
?# . ˙ 19
œ
2
œ
4
œ4 œ œ1. œ2. œ4 œ1
œ
Œ œ Œ œ
?# Œ 1
œ
Œ œ Œ œ
Œ œ Œ
13
œ
0
œ Œ œœ Œ
0
œ œ
1
2
œ Œ œœ Œ
œ Œ œ
Œ
0
œ Œ œœ Œ
? # Œ œœœ Œ œ œ
0
œ4
II Pos.
œ
œ
œ
0
œ0
œ 0
œœ œ Œ œ Œ œ
œ
Œ œ
Œ
&
9
? # n œ œ1 œ. œ. œ œ p
25
&
2
#
?#
Œ n˙ ˙˙ p
. œ. œ2 œ œ œ1 œ. n œ. œ n œ œ œ œ II
Œ ˙. ˙.
˙.
? # œ œ œ. n œ. œ œ œ .
&
#
?# 37
? #
Œ n˙ ˙˙
cresc.
˙.
2
f
1
#˙. I 1
4
Œ ˙ n˙ .
Œ n ˙˙ ˙
˙.
˙.
n˙ .
œ
Œ ˙. ˙.
œ4
˙˙ ˙
dim.
œ
œ œ œ. n œ. œ œ
Œ n˙ ˙˙ ˙.
œ4
‰
œ.
Œ ˙. ˙.
˙˙ ˙
II
œ 4
. œ. œ2 œ œ n œ œ II
Œ ˙. ˙.
˙˙ ˙
I
œ œ œ0 # œ4. œ. . œ0 . œ f
œ1 œ œ
1
Œ #˙ ˙˙ ˙. ˙.
œ
Œ ˙ n˙ .
Œ n˙ n˙ p ˙
II
˙˙ ˙
œ œ nœ œ œ œ . .
˙.
I
1
Œ
1
œ œ n œ. œ. œ œ n œ2 œ1 œ. œ. œ œ p
Œ b ˙˙ ˙
II
œ
1
˙.
Œ b ˙˙ ˙
II
b œ œ œ. œ. œ œ I 2
. œ. œ2 œ œ n œ œ
˙. ˙.
œ œ n œ œ œ œ Œ b ˙˙ . . ˙
dim.
F
œ
II
2
II I
˙˙ ˙
n œ œ1 œ. œ. œ œ p 2
Œ n˙ ˙˙ p ˙.
nœ
1
4 œ b œ œ. œ. œ œ1 b œ2 œ1 œ. œ. œ œ b œ œ œ. œ. œ œ
I
# & Œ n˙ ˙˙ ?# ˙. BF26
Œ b ˙˙ ˙
˙. ˙.
? # œ œ œ. n œ. œ œ
43
œ
1
cresc.
Œ ˙ ˙˙
˙.
# Œ & ?#
b œ œ œ. œ. œ œ
œ
2
0
˙. ˙.
I
4
œ I
Œ ˙ ˙˙
˙. ‰
1
œ4
II
œ
Œ n˙ ˙˙
˙˙ ˙
II
I
31
I
?
œ Œ œœ Œ
f Œ
œ œ
Œ
10
œ
œ
œ0
œ4
œ
œ
?# Œ
œœ œ Œ
Œ
œœ œ Œ
Œ
œœ œ Œ
?# Œ
œ Œ œ
4 ? # œ
œ0
49
55
0
? # ˙
œ p
0
1
Œ œ. p 2
?# Œ
Œ
#˙ .
œ
œ.
? #
œ
œ 4
II 2
cresc.
2
?# Œ ?# Œ BF26
p
I
œ œ œ 0
œœ œ Œ œ Œ œ
Œ œ
Œ
I II 1
œ
2
4
Œ
œ4
˙
œ1
Œ
Œ
œœ œ Œ
Œ
œ œ
Œ
Œ II
œ œ œ2
œ. I
4
1
1
œ Œ œ
œ4
I
œ
œ
1
Œ
œ œ
œ1 .
n œ2 œ œ
˙˙ Œ ˙
˙˙˙ # Œ
˙.
˙.
˙.
˙.
#œ
œ.
œ 0
˙
œ
f
?
œ II
I
4
Œ
S
œ œ œ
&
œ4
II
œ
œ
œ
œ
œ
œ Œ œœ Œ
Œ
œœ œ Œ
Œ
œœ œ Œ
Œ
Œ
Œ
Œ
œ œ œ 1
0
œ œ œ. œ. œ œ1 œ œ0 œ S œ œ œ Œ œœ Œ Œ œœ œœ 4
œ
œ0
˙˙ Œ ˙
4
œ œ #œ
œ œœ
Œ
œ4
I
˙˙ Œ ˙
j œ Œ ˙ ˙˙
Œ œ. ˙˙ œ.
#˙.
0 ?# œ œ œ
67
1
2
cresc.
# & Œ ˙˙˙ ?#
nœ œ œ
1
œ Œ œ
œ #œ
4
4 4 œ œ œ1. œ2. œ œ1
I II
œ
0
Œ
˙˙ Œ ˙
œ Œ
61
2
œ Œ œ
?# Œ
œ
II
f
œ œ
Œ
œ œ0 œ 2
4
˙˙ ˙
S œœ œ
˙ ˙
S œ
4
0
œ œ
0
1
≥œ œ≤ ≥œ1 .
ƒ ˙˙ ˙ ƒ ˙
I
rit.
0
œœ œ
≤ œ0 ˙ J
œ œ
Œ
˙ ˙
rit.
œ
œ
œ