Practica evocarii magice - Franz Bardon .pdf

FRANZ BARDON PRACTICA EVOCARII MAGICE Calea adevdratului discipol Un curs complet de instruire in magia planetard Evo

Views 249 Downloads 16 File size 5MB

Report DMCA / Copyright

DOWNLOAD FILE

Recommend stories

Citation preview

FRANZ BARDON

PRACTICA EVOCARII MAGICE Calea adevdratului discipol

Un curs complet de instruire in magia planetard

Evocarea

fiinlelor spirituale din sferele planetare ale sistemului nostru solar

Traducere de Dan Mihdescu

Editura Trinity

CUPRINS

Prefa!6 prerali

ra

edilia in

lntroducere

.........9 .........11 ....................15

ri'ua.o'ini ::.:::::::.::::::.:::.................. PARTEA

I MAGIA

Magia....... ;;;;;;.:.:.::::::..:::::::::::::.. 3: Cercul Magic.......... 4: Triunghiul magic........... 5: Cidelnifa magici......... Capitolul6: Oglinda magic5......... Capitolul 7: Lampa magici Capitolul 8: Bagheta magic5......... Punctul 1:incircarea Baghetei Magice cu Voinfa Punctul 2:incSrcarea cu Atribute 9i Calitdfi

Capitolul capitorur Capitolul Capitolul Capitolul

1:

2: Ajutoarere

........................ 19

........................2s ..........27 ........................35 .........................40 ........47 ..................50

.......52 ..................... 60 .......... 63 Punctul 3: incircarea baghetei magice cu magnetism, biomagnetism sau

Prana.....

................. Akashic........ Luminos.......

...................63

Punctul 4: incdrcarea cu Elementele ....................... 67 Punctul 5: incSrcarea cu Principiul ....................... 69 ....... 70 Punctul 5:lncircarea cu Fluidul Capitolul 9: Sabia magicS, pumnalul magic Ai tridentul magic..........................71 ..................76 Capitolul L0: Coroana, bereta sau banderola de ..........79 Capitolul 11: Roba Capitolul 12: Centura Magici .............. 81 Capitolul 13: Ajutoare Magice ................82 Capitolul 14: Pentaclul sau .......84 Capitolul 15: Cartea Secreti a ...............88 Capitolul 15:1n sfera .......94 Capitolul 17: Avantajele gi dezavantajele magiei de ...... L23 Capitolul t8: Spiritus Familiaris sau Spiritele .........I47 Capitolul 19: Evocarea ...................... 152

Mag magicd......... (Br6ul)......... Adilionale Sigiliul Formulelor fiin1elor....... evocare Servitoare.... magic5......... Capitolul20: Practica EvocSriiMagice ...................163 PARTEA

A II.A IERARHIA

elemente

Capitolul 1: Fiinlele celor patru ............. 186 Capitolul 2: Unele din inteligentele originale ale zonei ce inconjoari .................. 199

PimAntul.....

FRANZ BARDON

capitolul 3: cei 360 de conducitori ai zonei ce inconjoard pimAntul ............. 206 Cei 30 de conducdtori ai primului semn zodiacal: Berbec....... .....................207

conducitori ai celui de-al doilea semn zodiacal: Taur........... .......216 Cei 30 de conducdtori ai celui de-al treilea semn zodiacal: Gemeni..... ........226 Cei 30 de conducitori ai celui de-al patrulea semn zodiacal: Rac.................237

Cei 30 de

Cei 30 de conducitori ai celui de-al cincilea semn zodiacal: 1eu............ ......246 Cei 30 de conducdtori ai celui de-al qaselea semn zodiacal: Fecioard..... ......252 Cei 30 de conducdtori ai celui de-al gaptelea semn zodiacal: Balan|d.......... 264 Cei 30 de conducdtori ai celui de-al optulea semn zodiacal: Scorpion ..........275 Cei 30 de conducitori ai celui de-al nouilea semn zodiacal: Sigetdtor........ 296 Cei 30 de conducdtori ai celui de-al zecelea semn zodiacal: Capricorn ........294 cei 30 de conducdtori ai celui de-al unsprezecelea semn zodiacal: Virsdtor.......304 cei 30 de conducdtori ai celui de-al doudsprezecelea semn zodiacal: pegti.. 313 Capitolul 4: lnteligenlele Sferei .........327 Capitolul 5: Cele 72 de genii ale Zonei ....................341 Capitolul 6: lnteligenlele Sferei lui .........376 Capitolul 7: Geniile Sferei .......3g4 Capitolul 8: lnteligenlele Sferei lui ..............394 Capitolul 9: Geniile Sferei ............. 396 Capitolul 10: Sfera lui ........404 Capitolul l.l.: Sferele lui Uranus gi .................409 Capitolul 12: Contactul cu fiinlele, geniile gi arhi-inteligenlele tuturor

1unare......... Mercuriene Venus...... Solare Marte luiJupiter......... Saturn..... Pluto

mentalS magieitalismanice Epi1og.......... sferelor prin cilStorie

Capitolul 13: Arta

S

rcnlrlr

........ 410

....................419 .................427

PARTEAA III-A coNDUCArozuLoR INTELIGENTELoR

GENnLOR $r FilNTELOR Simbolismul celei de-a doua cdrli de

Tarot

............431

PARTEA

Mecn

I

C.tptrorur I

M,tcn Magia este cea maiinalti cunoagtere gi cea maiinalti gtiinld care existi oriunde pe planeta noastrS. Ea ne invald nu doar legile

metafizice, ci gi legile metapsihice care existd gi care se aplicd in toate planurile. Din timpuri strdvechi, cea mai inaltd cunoagtere a

fost intotdeauna cunoscutd ca ,,magie". Totugi, ea era accesibili numai anumitor cercuri ale societilii, ale cdror membri erau predominant inallii preoli gi cei mai puternici demnitari. Magii au fost considerali fntotdeauna ca fiind cei mai inalfi iniliafi. Ei cunoSteau adevdratele invigdturi, dar fineau aceste invildturi secrete cu toate mijloacele la dispozilia lor. Ei cunogteau cu exactitate sinteza propriei lor religii precum gi a tuturor celorlalte religii. in schimb, toati cunoagterea religioasi oferiti publicului larg era pur simbolic6. Numai dupd multe secole au fost dezviluite publicului c6teva bucSlele din adevirata cunoagtere. gi totugi, Tnci se ascundea foarte mult gi putem inlelege de ce, intruc6t majoritatea oamenilor nu erau educali ?n magie potrivit legilor divine. EiTnfelegeau numai c6teva bucdlele din aceastd ?nalti cunoagtere gi numai dintr-un punct de vedere individual. Ca rezultat, ei puteau da mai departe aceasti cunoagtere numai dintr-un punct de vedere inadecvat gi unilateral. De aceea, cunoagterea magiei a rimas, firi exagerare, secreti pAni in ziua de azi. inlelegerea adeviratelor legi magice depinde de maturitatea spirituald gi magici a individului. Pentru a ajunge la maturitatea necesari pentru aceasti incercare, o anumitS educalie prealabilS este absolut necesard. Prin urmare, cititorul ar trebui sd inleleagd acum de ce trebuie si fi finalizat cu succes invilSturile pentru prima carte de Tarot din lnifiere in Hermetism, p6ni la Pasul al Vlll-lea inclusiv, dacd se agteapti si reugeascd in magia maiinaltS. lar acest lucru inseamni 19

FRANZ BARDON

ca studentul si fi finalizat Pasul Vlll nu doar teoretic, ci gi in practici in fiecare aspect menlionat in volumul int6i. Nu existi miracole ca atare gi nici lucruri care pot fi considerate supranaturale. Aceasti opinie este impirtSgiti de ralionaligtii educali gi de aceia care nu pot sE ?nfeleagd aceste tipuri de int6m-

pl5ri. Magia este cunoagterea care ne invali aplicaliile practice ale legilor; de la cele inferioare ale naturii pdni la cele superioare ale spiritului. Oricine doregte si invele legile magiei trebuie int6i sd invele totul despre efectele legilor inferioare ale naturii inainte sd poati intelege legile care urmeazi gi apoi, in timp, va putea progresa p6n5 la inlelegerea celor maiinalte legi.

in funclie de c6t de departe a avansat cititorul in

acest

moment al dezvoltirii sale gi de ce legi studiazd in prezent, pentru o vedere de ansamblu el poate impdrti acum cunoagterea magici in aceste trei categorii:

L. Mogia inferioard. Magia inferioard se ocupd de legile naturii, diferitele lor efecte, unde gi cum se aplici fiecare gi cum pot fi controlate. Magia inferioari este cunoscuti ca Magia Naturii.

2. Magio intermediord. Magia intermediard se ocupd de legile universale din fiinla uman5, microcosmosul, efectele lor; cum gi unde se aplicd gi cum pot fi controlate. 3. Mogia superioord. Magia superioari cuprinde legile universale din macrocosmos, din intregul univers, efectele lor, cum gi unde se aplicd gi cum pot fi controlate in intregulmacrocosmos.

in lniliere in Hermetism, am melionat de c6teva ori ci puterile gi legile dintre magia inferioarS, intermediard gi superioari sunt

PRACTICA EVOCARII MAGICE

intr-un context analog. Am descris in detaliu in aceasti a doua carte aceste puterigi efectele lol unde gi cum se aplicS. Cunoagterea magicd poate fi comparati cu un sistem de inv515mAnt, unde magia inferioarS, magia naturii, este materia pentru gcoala elementar5, magia intermediard, magia microcosmosului este materia pentru gcoala primard gi magia superioarS, magia macrocosmosului, este materia pentru liceu. Potrivit Tdbli,telor lui Hermes, axioma universali care se aplici magiei este urmitoarea: ,,Precum este sus, aga este gi jos" gi vice versa. Prin urmare, nu putem vorbi cu adevirat de magie inferioarS, intermediari gi superioar5, pentru ci in realitate existi o

singuri ,,magie" gi nivelul de maturitate al magicianului determini gradul siu de dezvoltare. Acesta determini c6t de mult a progresat in cunoagterea sa magic5.

rimin

mereu aceleagi, indiferent daci sunt aplicate sau privite cu intenlii bune sau rele. Modul in care o lege se aplicd depinde de caracterul gi de intentiile individului. Dacd magicianul igi folosegte puterile pentru scopuri bune, atunci el practicd magia ,,a1b6". Daci insi urmire5te scopuri malefice, atunci practici magia ,,neagr6".lndiferent daci activit5lile sale sunt bune sau rele - legile care se aplicd rim3n mereu aceleagi. Legile universale

Ar trebui sd fie clar pentru cititorul rezonabil ci in realitate nu existd nici magie albi nici neagrS. Aceste concepte au fost aduse in uzul comun de citre secte mistice 5i religioase pentru a putea acuza ca fiind un magician negru orice persoand care nu le impirtigea credinlele sau care nu convenea intereselor lor. Voi oferi cititorului o comparalie potriviti dintr-un punct de vedere universal. De exemplu, nu ar fi complet ilogic sd considerim noaptea ca fiind rea gi ziua ca fiind bunS? Una nu poate exista firi 2L

FRANZ BARDON

cealalte gi ambii poli au trebuit si apard atuci c6nd macrocosmosul gi microcosmosul au fost create, pentru a le putea distinge una de cealaltS. Dumnezeu, Creatorul universal nu a creat nimic impur sau malefic. Totu5i, asta nu inseamni ci un om artrebuisd faci gi bine

riu. Contrastul existi dintr-un motiv: ca fiinlele umane sd poati atinge miiestria gi sd invele si distingi adevirul de opusul siu. Un

gi

adevirat magician nu va subestima niciodati negativul gi nici nu il va ocoli. Un adevirat magician va acorda intotdeauna negativului locul care ii este rezervat gi prin urmare, negativul trebui si ii fie la fel de folositor ca gi pozitivul. De aceea un magician nu consideri puterile negative ca fiind rele. El nu privegte binele gi rdul dintr-un punct de vedere religios, ci dintr-un punct de vedere universal. Magia este deseori confundati cu vrSjitoria. La acest punct, voi explica pe scurt diferenla dintre magie givrdjitorie. Un adevirat magician se bazeazi complet pe legile universale; el cunoagte cauza gi efectul lor gi lucreazS congtiincios cu aceste puteri, in timp ce vrijitorul se folosegte de puteri despre a ciror origine nu gtie nimic, degi gtie ci un lucru sau altul se va int6mpla daci pune in migcare o putere sau alta. Dar el nu are nicio idee despre contextul

acestor lucruri, pentru cd-i lipsegte cunoagterea legilor univerasle, a efectelor lor gi cum se dezvolti gi unde au int6ietate, pentru ci un

vrijitor nu posedd maturitatea

necesarS.

in schimb, un magician adevirat, cineva care nu doregte si se coboare la nivelul de vrdjitor, nu s-ar angaja niciodati intr-o acliune pAni c6nd nu inlelege pe deplin ceea ce face. Chiar gi un vrijitor poate sd foloseascd gtiinlele secrete gi sd facd un lucru sau altul cu intenlii bune sau rele. in acest caz, este irelevant dacd 22

PRACTICA EVOCARII MAGICE

folosegte puteri pozitive sau negative, pentru indreptSlegte si se considere un magician.

ci

aceasta nu-l

alti arte, un garlatan este o persoani care incearci si-i ingele pe allii gi, prin urmare, nu poate fi considerat nici magician, nici vrdjitor. in limbajul comun, o astfel de persoani este numiti Pe de

escroc. $arlatanilor le place si se laude cu inalta lor cunoagtere magicS, pe care desigur nu o posedd gi le place si se invdluie in mister, dar numai pentru a-gi ascunde ignoranfa. Acegtia sunt oamenii din cauza cirora adevdrata cunoagtere

magici-este atAt de distorsionatd gi riu-vdzuti. Un adevdrat magician nu se identifici prin comportamentul misterios sau splendoare exterioard; dinpotrivS, el este modest gi se strdduiegte intotdeauna si ajute omenirea gi si explice cunoa$tearea magici oamenilor maturi. Pentru a nu defiima aceasti cunoa$tere sf6nt5, este de inleles de ce un magician nu va incredinla niciunul dintre Mistere unei persoane imature. Un adevirat magician nu-gi va

ardta niciodati cunoagterea magici prin aspectul exterior. Un adevirat magician nu poate fi distins de cetdleanul obignuit, pentru cd se adapteazd fiecirei persoane, fiecdrei ocazii gi fiecirei situalii. Autoritatea sa magicd este interioari gi, prin urmare, nu este necesar si striluceasci in exterior. Mai existi o varialie a magiei care este deseori confundati cu adevdrata magie, dar de fapt nu are absolut nimic de-a face cu magia. Este vorba de aga-numita arti a prestidigitatorilor sau iluzionigtilor. Prin dexteritatea gi pic5lirea simlurilor oamenilor, iluzionistul mimeazd unele fenomene pe care un adevirat magician le produce cu ajutorul legilor universale. Faptul cd ace5ti prestidigitatori gi iluzionigti folosesc cuv6ntul ,,mag\e" pentru trucurile 23

PRACTICA EVOCARII MAGICE

Ceplrorur

2

A;uronnELE MAGTcE Degi un adevirat magician poate ob;ine orice prin puterile pe sale, care le-a dob6ndit pe parcursul dezvoltSrii sale magice fdri

niciun alt ajutor ca rezultat al maturitilii sale spirituale, este alegerea sa sd se foloseascd extensiv de magia ceremonial5 gi de toate ajutoarele care-i aparlin.

Magia ceremoniali oferi avantajul cd, atunci c6nd este folositi continuu gi frecvent pentru una gi aceeagi operaliune, efectele sunt produse fdri ca persoana s5-gi mai foloseasci puterile. Cu ajutorul diferitelor ajutoare, magia ceremoniald permite magicianului s5-5ifaci lucrul cu puterile oculte mai ugor. Toate ajutoarele magice, fiecare instrument magic, sunt practic

ajutoare mnemonice care ajuti congtiinla magicianului. C6nd cineva igi indreaptd atenfia cdtre un anumit instrument, acest lucru declangeazi in congtiinta sa abilitatea sau puterea simbolizati de acel instrument. Odati ce un magician ia un instrument sau altulin m6ni in timpul evocdrii, el imediat intri in contact cu ceea ce acel instrument simbolizeazi SiiSi atinge scopul fdri prea mare efort. De exemplu, o bagheti magici simbolizeazi voinla absoluti a

magicianului. Dacd un magician line in m6nd bagheta magici, folosind-o el imediat stabilegte contactul prin voinla sa cu spiritul pe care doregte s5-l evoce. Acest lucru se aplicd gi tuturor celorlalte ajutoare magice, pentru cd ele simbolizeazd puteri spirituale, legi gi atribute.

Daci un magician decide sd foloseascd magia ceremoniald, atunci trebuie si dedice o mare atenlie instrumentelor sale magice. El trebuie si le trateze cu o veneralie aproape religioasi, 25

FRANZ BARDON

pentru c5, cu cdt le trateazi cu mai multi griji gi le m6nuiegte cu mai multi atenfie, cu at6t mai eficiente vor fi. lnstrumentele magice sunt la acelagi nivel ca gi obiectele sacre gi ele servesc scopului de a stabili atmosfera de templu necesard pentru magia ceremonial5. c6nd magicianul folosegte instrumentele magice, el trebuie sd fie intr-o stare de complet abandon. Dac6 un instrument magic ar fi folosit, chiar gi o singuri datd, pentru orice scop altul dec6t cel destinat, atunci acel instrument ar inceta imediat sd mai fie eficace din punct de vedere magic gi va fi pentru totdeauna inutil pentru scopulsdu original.

intrucdt toate ajutoarele magice aduc un sentiment special de respect in orice magican, ele trebuiesc ascunse de privirea oricirei persoane neiniliate pentru a evita orice profanare. prin urmare, inainte ca un magician si ia un instrument in m6nd, el trebuie sd parcurgi un proces interior de curdgare, fie ci e vorba de rugdciune sau de o meditalie potriviti. Er nu ar trebui sub nicio formi si atingd un instrument magic dacd nu este in starea de spirit potriviti care este absolut necesari pentru o asemenea ceremonie. un magician trebuie s6 fie intotdeauna congtient de faptul ci orice ajutoare magice sau instrumente magice simbolizeazi cele mai sfinte legi gi trebuie, prin urmare, si fie folosite in acelagi mod in care ar fi tratate relicvele sacre. lnstrumentele vor produce cu adevdrat efecte magice numai?n mAinile unui magician care ia in considerare foarte atent toate aceste lucruri.

Respectand cu atenlie sfaturile oferrite aici in privinla atitudinii gi pregitirii instumentelor magice, magicianul invocd ?n interiorul sdu o stare extrem de puternici de manifestare a credinfei, voinlei 5i a tuturor atributelor legii. Ficand acestea, eligi mdregte autoritatea magicd in mod considerabil gi prin urmare, igi exerciti influenla necesari asupra unei fiinte sau puteri astfel inc6t rezultatele dorite sau efectele sunt cu adevSrat realizate.