Soliloquy For Piano and Saxophone Alexander Goodhart (2011) . 2 Performance Notes Composer's note: This work's title
Views 66 Downloads 0 File size 486KB
Soliloquy For Piano and Saxophone
Alexander Goodhart (2011)
. 2
Performance Notes Composer's note: This work's title should imply a few things. It is, indeed, telling a story. Typically, a soliloquy is delivered through one voice. In this context, the players should seek to sing "as one," or in conversation, but never as leader with accompaniment: even if the parts are very disparate in texture. Soliloquy, my first composition, details a part of my life that--even years after its composition-- remains one of the most poignantly depressing times I've experienced. The substance that creates the piece is entirely logos, and the performer must utilize an emotional language of rubato, dynamic contrast, and lyricism to convey the drama it is based on.
Performance practices: 1) It was the composer's intention that the pianist read from a score including the saxophone part. This can be the full score or the version with a sax part stripped of dynamics and articulation. 2) The piece's middle section is ruled by uncomfortable shifting of rhythmic cells. Though a free sense of rubato throughout the piece is necessary, these sections are notated with a precise rhythm to be followed.
Symbols: The composition makes use of three fermata; duration should always be decided by the performers, but maintain the following ratio:
:
Short
Normal
:
Long
Sustain pedal markings are shown as either
(Least dense)
,
, or
(Most dense)
None of these markings necessarily imply an unbroken sustain, but rather relative density of the intended sustain. The ordering above from least to most dense, and its expression should be decided by the performer based on both rhythmic and chromatic density of the passage being marked. A break and repeat or cessation in a pedal line does direct the player to play without sustain. No other pedaling is marked, but the pianist may choose to use una corda, especially in the beginning and ending, if they so desire or if the brightness of the piano demands it.
Soliloquy Alexander Goodhart
° b b4 b ¢& b 4
Pathetique q=72
Piano
{
b b4 &b b 4
∑ ∑
p
5
{
Alto Sax.
Pno.
œ œœœ
Ó
° b b œ™™ b ¢& b
œ
‰ œ œœœ
>˙ ˙˙˙
œœ œ b>˙˙ œ ˙˙
f
? bb b b œ ˙™
{
œ
j œ ˙™
b b ˙˙ b & b
9
Ó
? b b4 b b 4 œ ˙™ °
° bb Alto Sax. & b b ˙ ™™ ¢ -
Pno.
∑
* °
“” œ Œ œj œ
˙ ˙
˙
œ
∑
Ó
œ œ œ œ
Ó™ œ >œ
˙™
œ œ w 3
œ
œJ
j œ ‰ œœœ œ œ œ œ
p
ø
œ
˙˙ ˙˙
bb & b b bœœœ >œ
? b b œ ™™ b b bœœ ™™ œ >°
œœ œ >œ
œœ œœ œj œ
b˙˙ ˙˙
œœ œœ
f
ø
j œ
œ œ
œ œ
˙ ˙
˙™
‰
mp
3
œœ
œ
œœ œœ ˙˙ œ œ ˙. ø
œ œ œ™
>œ œ. >œ œ œœ œœœ œœ œ >œ œœ œ
mp
œ nœ ˙ œœ œ ˙ nœ ˙
˙˙ ™™
œ œ nœ ™ œ œ œ œ œ œ œ ™™ 3
r œ
mp
Beleaguered passion
mf
Œ ™™
∏∏∏∏
Alto Saxophone
œœ b œœœ
œ œ œ œ œ œ 3
œ bœœœ œ œ
œœœ
43
b œ. œ œ œ 3 >œ 4 b œœ >œ
43
4
° b b3 b ≈ œ œ œ ¢& b 4
rit.
Alto Sax.
{
> b ˙˙ ˙ b b3 b˙ b & b4 ‰
Pno.
œ™™
œ œ™
œ œœ> œœ ™ ™
œ œ œ™ œ™ œ œ œ J bœ œ œ
bœ >œ œ œœ bœœ bœœ œ
œœ œœ b ˙ ™ ? bb b 43 ˙ ™ b ø
° b b œ™™ Alto Sax. & b b ¢ > ˙˙ ™™ ˙™ b b ˙™ b & b ‰™ 13
Pno.
{
œ ? b b œœœ bb J
> ° b b 4 œ™ Alto Sax. & b b 4 ¢
{
œœ
œ
f
j œ
œ
œ
j œ
Pno.
> w œ w w ? b b4 w b b 4 ‰™
œ >œ ™
œ
3
œ
œ b -œ -œ œœ bœ œ 3
*°
œ œ
œ
3
3
3
ø
f
œ
œœ
œ
sp
œ œœ
43
bœ bœ
œ œ
œ
œ
œ
œ
œ
œœ œ
3
> œ œ™ ˙˙ ™™ œ b˙ ™ 43 ˙‰™™
œ
œ
œ
44 44
3
˙˙ ™™ œ œ œœ ™™ ˙˙ ™™ J ‰™
mp
bœœ œœœ
‰
bœ œ œœ bœ œ
œ œ
® œ œ œ 43 œ™
‰
œ
b >œœ >œ b œœ œ
sp
≈ œ
Ϫ
œ œ œ œ œœ
“” œ œ œ n œ œ ‰ œ nœ
œ
>-œ w b œ w w œ œ œœ ™ œ œ œœ b œœ œ œ œ œ w b b4 ™ œ & b b 4 ‰™ 3 ff
œ œ >œ ™ œ™
> ˙˙ ˙˙ ‰™
ø
œœ ™ ™
œ
œœœ œ
3
#œ #œ
œ J
œ
œœ
ø°
14
œœ
œ œ
œ
œ œ
œœœ
∏∏∏∏∏
11
bœœ bœ
44
œœ bœ œ ™ J
≈
mp
bœ bœ
‰™ œ
œ
œ œ
œ œœ 3
*
5
° bb Alto Sax. & b b bœ œ œ ¢ 16
{
˙˙ ™™ b b & b b ˙˙™ ™™ ‰
Pno.
j œ
44 ˙™
œ
œ œ >œ ™ œ œ œ œ™ œ
˙˙ ™™ b ? b b ˙˙ ™™ bb ™ ‰ mp
œ
œ œ™
œ
œœ
°
° bb Alto Sax. & b b ¢ œ
Pno.
w b>œ œ ™ 4 w™ Œ bœ ™ œ 4 œj bœ œ ø
{
° bb Alto Sax. & b b ¢ 21
Pno.
{
∑
œnœ ™ ™ œœ™ œ ™
∑
˙
4 œ œ 4 œ œ w
43
∑
>-œ 44 œ
#œœœ
-œ œœ
43 b˙ ™ b˙™ ø
42 ˙ ˙
œbœ bœ
°
-œ œœœ œœœœ ˙
44 w
ø
∑
œœ œœ œœ 4 œœ 4
œœ œœ
∑ œœ œœ
∑ 44 Œ ™™ œ ˙ œ ˙™R p
œœœœ
mp
œ
∑ 44 œœ œœ
∑
-œ ™ œ œœ ™™ œ 4 œœœœ 4 œ
42 ∑
˙˙ 3 ˙˙ ™™™ 2 ˙˙ 4 ˙˙ ™ 4 ∑ pp
44
∑
˙™ b ˙˙˙ ™™™ œ œ œbœ 44 ‰ 3 ø
œœ œœ œ œ ˙ ˙3 b b œœ œœ œœ œœ 4 ˙˙ ˙˙ œ œ 4˙ ˙ &b b ? bb bb
œ œ
œ
3
f
44
œ œ
œ J œ
44
‰
œ J œ
œœœ
p
œœ˙
w w ? b b œ™ bb ø
3
b œ ™ œ b œœ ™™ œ™ œ
bœ œ 4 œ ™ œ b œ bœ œ 4 œ™ œ œ
18
b b œ ™ œ œ œœ b & b nœ ™
≈
œœ œœ
œœ œœ
œœ œœ
œœ œœ
œ™™ j ˙ ™ œ >˙ ‰ œ ˙ ™R mp
œœ œœ
6
° bb b ¢& b 28
Alto Sax.
Pno.
{
œœ œœ
U œœ œœ
? bb b b >˙ œ
> ˙™
bb &b b
Ó™
∑
° b b ˙™™ Alto Sax. & b b ¢
>œ œ œœ œ œ J Œ
œ œ J
Pno.
{
œœ œœ
œ
œj
œ œ œ œ
° b b -˙ ™™ Alto Sax. & b b ¢
{
mp
œ œJ ˙
œœ œœ
œ
œœ œœ œ
œœ œœ œ
ø°
Ÿ~~
^ œ
œ œ ˙
˙˙ ˙˙
œœ œœ
œ œ ˙˙ ˙˙ œ
œ Œ ™™
œ R
œœ ™™™ œ œ œœ ™™ œ œ œœ œœ ™
mp
34
Pno.
œ œ
œ -˙ ™™ R
˙˙ ˙˙
œ ˙
? bb bb œ œ œ œ œ œ œ ‰ œ ˙
bb &b b
œœ œœ
Ϫ Ϫ
mf
ø°
˙˙ ˙˙
p
œ
31
bb &b b
>œ œœ œ
‰™
Emotionally emphatic
œœ ™™™ œ
œ
œ œ ˙™™ 3
œ
œœœ œœ œ
? bb b b œœ ‰œ °
œ œ œ œ œ œ œ ‰ œ ˙ ø°
˙˙ ˙˙
œœœ ˙
mf
Ó œœœ œ œœ œœ œ œ
‰
œœ
j ‰ œ œœœ œ œœ œœ œ œ ˙ ˙
œ
œœ œœ J
œ œ œ œ ‰ œ ˙
œ ˙™
œ œ
œ œ
Deeply
Œ
43 ∑ 42 ∑
œ™ œœ œ œ œ ™ œ œ J œœ œœœ œ œ œ 3 ∑ 2 œ 4 4 œœ œœ œ œ œœ 3 mp
œœœ œ
œ˙ w
3 2 œ œ 4 ˙™ 4 ˙ ˙™ ˙ ø
ø
7
° bb ∑ Alto Sax. & b b ¢ 39
Pno.
{
∑
Pno.
{
‰ œœœ j œ ™ >œ ˙ mp
œ œ ˙
pp
Boastingly
b b4 &b b 4 ‰ mp
? b b4 ˙ bb4
∑
3 œœ œœœ 4 ˙˙ œ œ ˙˙
Œ œœ œœ ˙˙˙ ˙
° b b4 ™ Alto Sax. & b b 4 Œ ¢ 47
∑
∑
crescendo un poco
bb &b b ˙ ˙˙ ˙ ? bb bb
∑ 43
∑
œœ œ œ œœ œ ø
œ œ
43
œ œ œ œ > ø °
3 œœœ œ œœœ œœœ 4 œ 3
˙˙ ˙˙
mf
œ™ œ œ
43 œ
œ œÓ
44
p
˙ U œ™
44
∑
3
œœ
œ
>œ œ œœ œœ œœ 4 4 w bw w 3 w
œœ œœ
“” p œ œœ œœ œœ œœœœ œœœœ 44 œ œ œ œ ‰ ≈ œr œ w ° * 3
œ
3
°
œ œœ œ œ œ œ œ œœ œœ
U ˙˙˙˙ ™™™ ˙ ™™
˙™ b ˙˙˙ ™™™
œœ œœ
~~~~ 44 Ÿ œ œ ™ œ œœ œ œ œ œ™ >
43 œ ™
œœ œ œ œ mp œ 3
3
œœ ˙ œœ ˙ b ˙˙
44
∑
œ œ
3 3 ° bb œ œ 1 3 œ œ œ 42 œj œ œ œ œ œ œ ™ œ œ j œ œ b œ ≈ œ œ Alto Sax. & b 4 16 œ œ œ œ - œ- œ ¢ œ œ
50
{
mf
œœ œ b b œœ œ &b b œ œ œ
Pno.
3
mp
3
3
œœ œ œ œ œœœ œ 3
œ œœ œœ ? bb œ ™ bb œ œ œ œ 3 œ™
œœ œœ
œ 14 œ œ œ œœ > 3
œ™ œœœ™™™ 41 mf
œ œœ œ œœ
*°
3 œ œ 16 œœ œœ œ œ >œ 3 œ œ œ 16 œ >œ
œ 24 œ œ œ œœœ œ œ œ œ œœ œ >œ œ 3
œœ 24 œœ *°
œ
>œ œœ œœ
*
8
° bb œ Alto Sax. & b b ¢ 54
{
bb &b b
Pno.
œ-
œ˙ œ œœ
3
Ϫ
œ-
œ
œ
œ
b œœ bœ
œ œœ
3
°
3
œœœ œœœ œœ œ œ œ œ
œ ? b b œœ œ œ œœ bb œœ
Ó™
œœœ œ œ œ
œ
œ
œœ œ œ
œœ œ
œ
œ
œ
œ
3
4 œ œ 4 '
œ >œ œ œ œ œ œœ œ œœœ œ œ œ œœœ œ œ œœ œ œ œ
mf
˙ œœ œ ˙ 3 œœ 3œ œ œ œ œ œ œœ œ ‰ œj œ œ œ œ > * °
nœ nœ
Ÿ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ° b b4 œ œ œ œ œ œ 43 œ Alto Sax. & b b 4 œ œ ˙ ¢
{
b b4 &b b 4
Pno.
? b b4 bb4
œœ œ œ œœ œ œ œ œ œœ œœ œ œœ œœ œ œœ œœ œœ œ œ œ mf
3
3
œœ œ nœ bœœ œ œ nœ œ œ nœ * °
∑
bb &b b
œœ œœ Œ ‰
58
{
bœ œ œ bœ œ
44 *
Ó
3
° bb Alto Sax. & b b ¢
Pno.
3
3
56
44
? bb ™ b b bb˙˙ ™ ˙ ™
44 3
œœ
p
44 œ
3
44 ˙˙ ™™ b˙˙ ™™ °
43 œœ œ-
°
44 Ó ‰ Œ
3
œœ *
3
3
œ bœ œ bœœœ
∑
˙ œœœ œ ˙
œ œ œ 43 œœœ- œ œ œœ œ œ œœ œ 3
44 œ
Œ ‰ q=60
™ œœ œ ˙˙˙ ™™ >
44 œœ œ °
™ bb˙˙ ™ >˙ ™
3
œ œ œœ œ mf
œœ œ
nœœ nœ
œ
œ™ œ œ œ œ
*
‰ j œœœ œ œœœ œœœ bœœ œœ œœ œœ œ 3
mf
*
œ™ œ˙ œ™
3
‰ j œ
9 62 Ÿ~~~ ° bb j Alto Sax. & b b œ œ ™ œ œ œ ≈œ œ ¢ >œ™
Pno.
{
œœ œ œ b b œœ &b b œ œœ ˙™ b ˙˙˙ ™™™ 3 ? bb bb œ œ
œj “” œ œœ œœ œœ œœœœ ™™™™ œ œœ 3
˙™ °
65
Pno.
{
mf
œ
3
° bb Alto Sax. & b b ˙ ¢
3
œœ
ø
68
Pno.
{
œœ
œœ
œ
3
3
j œ
f
3
œ œœ
œœ œœ
œ œ ™ œœ 4 4 J >œ œœ œ œ œ œœ 4 œœ 4
“”j œœ œ œœ œ œ œœ œœœ 4 œœ œ œ œ 4 œ 3 ø ø 3
f
Aggressively, a change in scene
œ™ œ ™™ ‰ ™ œ œ œ œ œ 42
q=90
®œ 44 w RÔ
œ >œ œœœ 24 ‰™™ RÔ œ œ œ œ 3
44
œœ œœ “‘
œœ œœ
œœ œœ
œœ œœ
ff
œœ œœ œœ œ ˙ œ œ ˙
> 24 œœ >œ œ œ >œ
°
Ó
34 œ œœœœœ
œ j
> œœ œœœ œœœœœœœ 43 œ œ ‰ j b œ œœœ œ œœœ œœœ œ œ œ œ œ œ 3 ” mf “ j ‰ œœ 3 ™ ™ œ œœ œ 4 œœ œœ œ™ œ™ œ œ *° *
œ >œ œœœ ˙ œœ ˙ œ œ œn˙˙
>œ œ
? b b 4 œœ œ œ œœ bb4 œ œ
>œ >œ œ ™
3
œœœ œ œ œ 3
° b b4 œ Alto Sax. & b b 4 ¢ >œ b b4 &b b 4 œ
Forcefully
43 Œ
fi œœ
œ >œ
44 œ œ œ œ œ œ œ œœœ œœ œ œœœœ œ œœ ø *° ° *
>œ > œ œ œœœœ™œ 4 >˙ 4 3
œœ œ œ œ œœ
bb œ œœ œœ 43 & b b œœœ œœ œœ œœ # œ
œ ? bb 3 b b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ 4 bœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ œ œ œ simile
œ. ‰ J
sfzp
44 œœ œœ
œœ œœ
œœ œœ
> ™ jœ œ
œ
f
œœ œœ
44 œ œ œ œ œ œ œ œœœ œœ œ œœœœ œ œœ
10
° b b >™ Alto Sax. & b b ˙ ¢ 71
Pno.
{
Œ
bb & b b œœ œœ
œœ œœ
74
‰
U ww w w
œœ œœ
3
œœ
Œ
œ˙
{
œ
≈
√ ww w w
5
œ œ œœœœ
? b b4 œ œ œ bb4 °
&
√ ° b b2 œ™ Alto Sax. & b b 4 ¢ œœ
{
? b b2 bb4
∑ ∑
44 44
œ ®
œœœœ
œœ
∑
“” >˙ p
∑
∑
œœœœ
œ œ
?2
∑
4 *
6
U œ œ™ œ bœ œ™ œœ œ œœ
42
6
6 6
42
∑
U œ “” ≈ œœœœ ˙ œ œ ˙ j ™ J œ œ ‰
œœ
Laborious
76
b b2 &b b 4
œœœœœ
44
œœ˙
poco rit.
mp
p
‰
œ bw œ bw
Ó™
q=50
b b4 &b b 4 Œ
Pno.
œœ œœ
Œ
? bb b b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ b˙ ™ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ b˙™
° b b4 Alto Sax. & b b 4 ¢
Pno.
rit.
b œœœ n œ nb œœœ mp
œ˙nœ bœ °
2 œ œnœbœ 4 œ œ
œœ 24 ‰ J œ bbœœ œœ ˙˙˙
42 ˙
p
4 œ œnœ 4
œ œbœ œ™ œ œœ ≈ ‰ Rœ Œ
≈
44 œ
nœ
44
11
° b b4 Alto Sax. & b b 4 œ ™ ¢
{
b b4 &b b 4
Pno.
Ÿ
U r ≈ œ™ œ
82
nœ œ
œ œnœ œ nœ œ ‰
œww n œ œ ™
“œ” U œ‰
p
mp
? b b4 w b b 4 œ nœ nœ ™ ø
Ϫ
‰
nœ bœ n# ww n œ b œ n ˙˙˙ mf
#nœw bœ nœ bœ n ˙ n œ bœnœbœ n˙
ø
85
{
3
b œœœ mp
? bb ˙ bb œ °
n œœœ nb œœœ œœ
Ó
3
87
5 &4
3
b bœœœ œ
? 5 œ™ 4 bœ œ
bb œœœ bœ
nœœ bœ
œœ J J˙
sp
bœ™ bœ œ œ œ bbœœ œœ j ‰ bœ ™ œ n œœ f
mf
n#n œœœ b œœœ nb œœœ
b˙ nœ bœ œ b˙
3 ° 5 bœ Alto Sax. & 4 ¢ bœ œbœ œ nœ œ œ œbœ
{
œ œœ œ- œ œ œ œ
45
∑
45
∑
j j œ œ bœ bœ œ ™ œ #œ
3
bb &b b
Pno.
j‰ œ
i=90
° bb j Alto Sax. & b b ¢ œ œœœ ™ œ œ œJ œ ™ - œ œ œ œ n>œ ™ nœ bœ œ œ J mp
Pno.
45 ˙ ™
≈ œ œ ˙
bœœ œœ b˙ ‰ œJ b˙
nœœ
44 j bœ
mp
≈ r nnnn 45 nœ œ™ œ œ
œ nœœœ œn œœ b˙˙˙ n œb ˙
nnnn 45
œœ œ b˙˙ nœ b ˙
5 nnnn 4
œ j J nœ œ™
bœ œ
44 ≈ bœ
‰
44 bbœœ bœ
œ œœ
œ J
œ œ™ œœ ™™
U
bϪ
bœ œ œ™ U œ b œœœ œœœ J ‰ U œ œœ
b œœ ™™ œ™
bœœœ œ
12
3 3 ° 3 j œ j œ j ≈ b œ ™ Alto Sax. & > 4 ™ ¢ œ œ œ œ b œ n œ b œ j #œ nœn œ b œ b œ bœ #œJ œ J œ œ ™ œ œ bœ R œ œ - -
> 4 jœ 4 œ Jb œ ™n œ
89
{
&
Pno.
bœ bœ
sfz
bœ œ œ œ nbœœ b œ ≈bœ ™
mp
? bœœœ bœ
° 4 Alto Sax. & 4 ¢ œ™
{
4 &4
Pno.
bbb œœœ
{
5 bœ & 4 bbœœ œ ? 5 bbœœ ™™ 4 bœ ™ mf
œ
bœ
> œ J nœ bœ œ bœ bœ nœ bœ >
bœ bœ
bœ œ
bœ J
Ϫ
bϪ
44
j œ œ™ œ œ™
b œ- ™ b œ œ
44
bœ ™
45
mf
œ œ
>
œ nœ œ œ bœ >œ
œ ™™ 43 œ œœ ™™
≈
b>œ œ #œ œ J 3
œ™ œ œœ J ® œ œ sp
j Ϫ
œ œ™ J œœ œœ b œ ™ n œ b œ œ œ bbœœ ™™ œ
? 4 bœ bœ ™™ 4 b œ ™™
92
-œ ™ œ™
-œ™ œ œ™ œ -œ bœ ™ œ œ
œ
bœ bb œœœ
° 5 Alto Sax. & 4 > ¢ jœ bœ J
Pno.
œ
n œ b œ œ #œ ™ ®œ 43 œœ ™™
‰
91
sp
bœ
bœbœœ
œ
45
œ œ
bœœ
œ
45
3
œ- bœ
œ œ œ œ œ Ÿ bœ bœ
œ œ J
œ J
œbœ œ
> œ™ œ œ
œ œ œ œ œ > œ œ j œ œ
œ b >œ
œ œ
° Alto Sax. & ¢ jœ bœ J 93
{
œ #œ œ 3
mf
bbœœ &bœ
Pno.
?
mf
bbœœ œ
3
œbœ
œ œ
œœ œ œ
b œ œ bœ œ
‰
œ bœ
j œ œ
‰
bœ œ J
‰
13
3 4 œ œ
≈
b >œ
œ
œ œ
j ‰ œ bœ >œ œ bœ bœ ≈ œ œ
œ
mp
43
œ œ
œ^ ™ œ™ J
mp
43
bœ
3 ° 5 ™™ Alto Sax. & 4œ ¢ #œ œ œ- œ œj >
5 &4 ≈ œ ? 5 œœ 4
nœ
bœ
3
œ œ œ#>œ f
œ n œ >œ bœ nœ ≈ œœ bœœ œ #œ #œœbœœ nœ #œ sf
œ œ œ
bœ bœ '
42 bœb œ œœ bœ œ
45
3
bœ bœ bœ
œ nœ bœ œ œ œ œ 42 b>œ b>œ b œ b œ b œb œ
Falling apart
bœ
mf
≈ bœ œ bœœ œ nœ #œ ‰
96
bœ
42 Ϫ >
Œ
p
bœ ? 3 bœ œ œ 4 bœ œ œ
{
bœ bœ
3
Building...
bœ 3 bœ & 4 ≈ bœ œ
Pno.
nœ bœ œ bœ bœ nœ bœ
bœ œ >œ bœ œ bœ
94
{
œ J
bœ œœ b œ œ
œœ œ
° 3 Alto Sax. & 4 ™ ¢ bœ
Pno.
j bœ
>œ œ
œ#œ b œ œ bœ bœ
>œ bœ
>œ œ œ bœ œ
œ œ
5 œ 4 œ 45
3 3 3 j 3 b>œ ™™ œ b œ n œ b œ œœ 4 œ> >œ œ b œ œ œ > œ œ œ 3
bœ bœ bœ œ œ œ
bœ bœ bœ bœ œ œ #œbœ œ œ œœœ œ œ œ œ #œ œ œ œ œ
#œ
œ
≈ œ
≈ œ 43
œ
œ
sp
Ϫ
Ϫ
43
14
q=76 secco, agitato
° 3 Alto Sax. & 4 ¢ 97
≈ ‰ bœœœ œ. bœ. œ. b œ # œ. b œ. n œ. œbœ #œ œ œ 3 #œ œ œ & 4 #œ œ‰ ‰
Pno.
{
®
3
sp
?3 œ 4
Ϫ
° 3 Alto Sax. & 4 bœ . ¢
{
#œœ Œ #œœ
‰
nœ. bœ. nœ ™
100
œ œ bœ .
bbœœ bœœ. 3 & 4 ≈b œ nœ ≈ ≈ bœœ bœœ. ≈ œ bœ
Pno.
. œœ b œ
° ¢& œ 102
{
&
Pno.
r ≈ œœ™ bœœ 3 œ. bœ. œœœbœ 43 œ œ 4 b œ bœ œ . > œ>. bœ > œ bœ œ bœ b œœ œœbœ. 3 bb bœ>œœ œœœbœ. b œœ nœœ. 3 b b œ œ Œ bœ ‰ 4 œ#œ 4 ‰ b œJ œ#œ ‰ œ œ œ b œ. . œ œ 3 œ bœ œbœ ‰ ‰ 43 œ 4 œ bœ ‰ Œ œ œ. b>œ œ œ 3
œ. #œ
. œ nœ œ b œ œ ≈œ œ bœ
‰
f
>. b œ b b œ œœ bœ œ R R
“” > . b œ bb œœ ? R R f
bœ bœ bœ bœ
œ ≈ œ œbbœœ ≈ bœ œ nœ . œ> >.
bœ
‰ ‰
r bœ nœ œ 3
3
œbœ œ. œ #œ bœ. nœ
mf
?3 ≈ 4
Alto Sax.
3
≈ œ œ bœ nœ . >œ >œ. œ b œ bœ œ œ œ ≈ œ bœ bœ œ œ œ œ œ bœ œ œ œ œ b œ. œ n œ. > > mf fff . > >œ. b œ b œ œ œœ b œ œ œb œ nœœ œœ . > . >
U U ≈ ≈ œ bœ œ 46 bœ nœ œ bœ nœ #œ œ œ 3
œœ œ R
>. œœ œ R
œ R
>. œ œ R
≈ ≈
œœ œ R
>. œœ œ R
œ R
>. œ œ R
≈ ≈
œœ œ R
>. œœ œ R
œ R
>. œ œ R
46 46
15
° 6 Alto Sax. & 4 œ ¢ 103
Pno.
{
≈
b œ. n œ.
smp
e=76
#œ 6 ‰ &4 #œ bœmfœ ™™ ?6 œ 4 bœ œ
r r ≈ œ. bœ. ‰ œ b œ n œ bœ . nœ. œ
#œ œ
œ bœ
œ ‰ œ ‰ #œ #œ j R #œ ™
‰
‰
Ÿ~~ Ÿ 3 ° 10 Alto Sax. & 4 ¢ œ bœ œ nœ œ œ bœnœbœnœ 104
Ÿ
Building again... (faster dynamic contrast)
‰
œ bœ
‰
{
b -œ ™ ? 10 bbœœœ ™™™ 4
°
° 8 ¢& 4 b>œ ™
n -œ ™ jb œœœ ™™™ œ œ
105
Alto Sax.
{
bœnœ œ#œ
sfz
bœ œbœ bœ Œ 8 œ &4 ≈
Pno.
f
?8 œ 4œ *°
œ
3
#œ œ nœ œ
nœ j b œJ nœ ‰ œ œ
mf
œœ
3
bœ bœ
10 4
8 œ >œ œbœ œ 4 3
b -œ n -œ b -œ bœœ n#œœ bœœ 3
n-œ nœœ Œ nœœ œœ
œœ œ
48 48
Ÿ~~~~~~~~~~~~~~~ ≈ 44 bœ bœbœœ œ œ œ ˙ bœ œ œœ œ œ œ > 3
3
3
ff
œnœ œ nœbœnœ œ œbœ ˙ ≈ œ≈ ˙
bœ bœ #œ bœ œ #œ bœ
10 4
Ÿ œ œ™
3
3
-œ ™ œ™ œ j b œ ™™ œ œ
mp
bœ bœ
œ œ œ Œ bœ
œ #œ ™ œ- œ b œ- œ bœbœnœ mp mf œ œ œbœ nœ #œ # œ œ œ œ b -œ n -œ œ b œ n œ œbœ b œ œ œ œ 10 ‰ ‰ œ bbœœ œœ & 4 ≈ œ ‰ #œ ≈ œ œ
Pno.
œ. bœ nœ . . bœ
Œ
bœ ‰
Ÿ
10 4
3
nœ. bœ. Œ
œ œ œœœ nœ œ œ œ nœ œ
*°
Œ
œ #œœœœ 4 4
œ j ‰ œ #œœœ 44 # œœ
° 4 ¢& 4 106
s.
{
4 &4
Pno.
œ™bœ œ. b>œ œ
glis
Alto Sax.
œ
° Alto Sax. & ¢ bœ œ Æ bœ™
{
bœœœ ™™™ 5 ‰ b#œœœ œ œ œ ™4 œ
ff
f
j bbœœœ bœ > bœ ø Ÿ
&
‰ œœ œ
‰
bœœ #œ
?
j bbœœœ bœ bœ
j œ œ
œœ œ
{
110
bb &b b ? bb bb
≈
‰
œ œ œ
bœœœ œ
œ œ
‰ 44 bÆœJ b>œ œ™ œ œbœ œ ˙ bœ nw w 44 ##nww w
™ j bœœœœ ™™™ œ œ
‰
bœœj bœœ œ œ
j bœœœ bœ > bœ
œœ ™™ œ™
œœœ œ
bbbb bbbb
44 #n#˙˙˙˙
bb˙˙ b˙
ø
bbbb
5
˙ œ œ œœœœ
mf
6
mf
œœ ™™ œœ ™™ >
, bœœ ™™ 5 ‰ œœ ™™ bœœ ™™ œJ ™ 4
3 >œnœ bœ œ œ b œ œ™ œ œ œœ œœœ
° bb Alto Sax. & b b œ ¢
Pno.
U > ‰ œœ ™™ œ™
j ‰ #œœ ™™ # œœ ™™ œ™ ‰ ##œœœ ™™™ J
?4 4
Ÿ 3 ‰ 45b œj bœn œ bœnœ#œ ™ œnœ b œ ™ œ œ œ œ- œ
Ó
b >œ
108
Pno.
Miserably tolling
∏∏∏
16
œœœœœ
œ
œ œ œ œœœœœ ≈ J 5
6 œœœœ
œœ
œœ œœœœœ 6
œ
œœ œ œ
œ œœœ œ 6
œ
° bb Alto Sax. & b b Œ ¢ 111
{
≈
˙
œœœœœœ 5
bb œ b & b
° b b 4 √™ Alto Sax. & b b 4 Ó ¢
Pno.
{
? b b4 bb4 w w
44 œ ˙ ˙ w w 44 w w
{
˙™ œœ œœ Ó™
˙ ™™ ˙˙™
œœ ˙ ™ ˙™
mp
44 w w w ø°
œ œ
ff
> ? b b ∑ 5 œœ bb 4 œ
°
> w w w
> œ œœ ™™
œ œœ œ œ
Œ
>œ ™ œ™
p
U
? j˙ œ
œ œbœ œ œ >œ >
44
rU bœ ˙-
mf
œœ œ ˙ œœ œœœ ˙˙˙
>œ >œ >˙ œœ œ ˙ œ œœ ˙˙
œœ œœ
œ ˙ œœœ ˙˙˙
mf
>œ >œ >˙ œ œ b˙˙ ˙
>œ œ
>œ œ
œœ œ b˙˙ œ ˙˙
44
> b˙˙˙ ˙
* ‰ œœ ˙ ™™
Œ ‰ œœ 44 ˙™
ff
œœ
44 >œ >œ j ˙ œ œœ
ff
6
œœ ™ œ œ™ œœœ œœ ™ œ œ™ œ >
Despondently
>œ w > b œ w b 5 œ w &b b ∑ 4 œ w
Pno.
œJ
q=45
° b b ™ 5 ˙™ Alto Sax. & b b Œ ≈ 4 ¢ œ R 119
œ œœœ œ
p
∑
6 6
Defeated
113
b b4 &b b 4
œ >œ >œœ™™ œœœœ œ œ œœ ®
œœ œ œ œ œ œœ
œœ œœ œ j ? bb J‰ ≈ 5 œ bb & œ œ œ œ œ œœ ø
ppp
Ó™
œ
6
∏∏∏∏∏
Pno.
œ
17
mp
œ 44 œœœ œœœœ ˙˙˙˙
44
mp
œœœ ˙ ‰ œJ œ b˙˙˙ ø
œœ œ œœ œœœ œœ œœ œ œ
√ 35 œœ ˙ U ‰™ r Œ ‰ œ8 œ œ™b œ œœ ˙ > >œ >œ >˙ ˙˙ œœ œœ ˙˙ œ 58 ˙˙ œœ œ ˙ œ ˙ œ œœ ˙˙ >œ >œ >˙ œ mf œœ œœœ > >œ >œœ b>˙˙˙ œœ œœ œœ ˙˙ 58 œ œœ ˙ œ œ ˙˙ >> ø
18
‰ 42
∑
{
>˙ b ˙ b 5 ˙ &b b 8 ˙
Pno.
> ? b b 5˙˙˙ bb8 ˙
° b b3 Alto Sax. & b b 4 ¢ 131
{
˙™ ˙˙˙˙ ™™™
Pno.
{
∏∏∏∏∏
44
∑
43
œ œ
œ ∑
œ œ œœ
43
˙˙ ™™™ ÿ ˙◊ 44 œ ˙™ ˙ œœœ œ- ® > f > 44 œœœœ ˙˙ ™™ ˙˙ ™™
∑
44 œ ˙ j
Ó
œ
œ œœ œ œ œœ
43
∑
44
43
œ Œ Ó ˙ ˙˙˙˙
œ >œ
mp
43
w w w w
œ™ œ
œœ œœ œœœ œœ œ œ œ œœ
43
˙™
Œ
w w w ww
p
44 Ó™
œ
>œ œ œ œ
Breathlike, dying away
˙™
‰
œ bb b & b œ œ >œ œ ? bb bb
∑
43
3 œ™ œ œ 4 œ
44
∑
136
J
ø
œ mp
? b b3 bb4
° bb Alto Sax. & b b ¢ œ
∑
58
Ó œ 44 ˙ j
b b3 &b b 4
Pno.
‰ 42
∑
58
>™ 44 ˙ œ œœ œ œ
∏∏∏∏∏
‰
Ÿ
3
∏∏∏∏∏∏
3 U ° b b5 U 2 5 3 ™ b Œ b Alto Sax. & 8 ˙ œœ 4 œ 8 œ ™ œ- œ 4 Ó ¢ œ œ
125
pp
œ œ œ œ
rit.
3
œœ
œ ˙™ ˙™ ˙˙˙ ™™™
Œ 45 Ó
3 r4 œ œ œ™™ œ ˙™
œ 5 œ œ™ 4 œJ œ™
œœ œœ œœ œœ 5 œœ 4 œœ ˙ ˙ ø°
∑ n
œœ œ œœ œœ œœ œœ ™™ 3 œ œœœ œœœ 4 œœœ ∑ J œ œœ mp pp ” “ œ œœ œœ œœ œ œœ œ œ 43 œœ œ œœ œ œ ˙˙ ™™ ˙™ *°
∑ U ˙˙˙ ™™™ ˙˙ ™™ ppp
U
˙™ ˙™
*