Citation preview

!

Studies in Every Key, for “F” Alto/Treble Recorder 38!brief!studies!in!all!30!keys,!major!and!minor,! with!additional!studies!for!the!low!register,!chromatic!scale,!! and!major!triads!(I,!IV,!V)!in!all!major!keys

by!Francis!L.!Fitzpatrick ! !

SAMPLES:(15(of(the(38(

!

Made(bold(in(the(( Table(of(Contents(

! ! ! ! !

!

i!

!

Studies in Every Key, for “F” Alto/Treble Recorder ! The!range!in!these!studies!is!as!great!as!two!octaves!and!a!perfect!fifth!up!from! the!low!f!above!middle!c.( ( The!few!tempo!indications!given!are!advisory!not!mandatory.! Articulation!choices!are!left!to!the!performer’s!discretion.! ! The!notation!was!produced!using!Finale®!software.! Finale®!counts!8,602!notes!and!132!rests!in!1,093!total!measures.! ! Francis!“Frank”!L.!Fitzpatrick!(born!1950)! Cranston,!Rhode!Island,!United!States!of!America! !

Copyright!©!2014!Francis!L.!Fitzpatrick! All!Rights!Reserved!

!

ii!

!

TABLE!OF!CONTENTS! !

Study!!

Title!! !

1

Lower Register, F Major

1

2

Low Register, D Major

1

3

D Minor, on G. P. Telemann’s Quatuors

1

4

E-flat Major

2

5

F Minor

2

6

A Major

2-3

7

C Major

3-4

8

C-sharp Minor

4

9

G Major, moderate jig

4-5

10

B-flat Minor, gentle and pensive

6

11

B-flat Major, with joy

6-7

12

B Minor, not too fast

7-8

13

A-flat Major

8-9

14

F-sharp Minor

9-10

15

D-flat Major, not too fast

10-11

16

E Major

11-12

17

A Minor

12

18

G Minor, mock scary

13-14

19

E-flat Minor

14-15

20

E Minor

15

21

F-sharp Major

16

!

!

!

!

!

iii!

!

!

Page!

!

22

C Minor, not too fast

16-17

--

Scale Study in C Melodic Minor

17-18

23

Low Register Study

18-19

24

B Major, scherzo

19

25

F Major

19-20

26

G-sharp Minor, moderato

20

27

D Major

21-22

28

C-flat Major

22

29

A-flat Minor

22-23

30

C-sharp Major, waltz

23-24

31

A-sharp Minor, waltz continued

24

32

G-flat Major, march

25

33

D-sharp Minor

25-26

34

D Minor

26-27

35

G Minor, flamboyant

27-28

36 a-g

Seven Chromatic Scale Studies

28-32

37

Finale: Mixed Chords and Scales

33

38

Major Triads (I, IV, & V in All Major Keys)

34-36

!

iv!

SAMPLE: 15 of 38 Studies

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder 1

bbb 3 œ n œ œ œ œ œ œ œ b & b 4 œ œ B-flat Minor, gentle and pensive

œ

Francis L. Fitzpatrick

œ œ œ œ n˙.

œ nœ œ œ œ

œœœœœœ œœœœœœ œœœ œ n œ œ n œ œ œ nœ œœœ b b œ œ œ œ nœ b & bb

6

œ œœ œ œ œ œœ œ œ n œ œ bb b œ œ œ œ œ œ œ˙ & b b nœ

11

œœ œœ œ œ œ œ œ ˙ bb b b œ œ œ œ n œ & b

œœ



œ nœ œ œ œ œ

œœ œ œœœœœœ œ nœ

17

œœœœœ œœœ œ œ œ œ œœœœœœ œœœœœœ œœ œ bb b œ œ œ & bb

22

b œ & b bbb œ œ n œ œ n œ œ œ œ œ œ ˙

27

33

&

˙ ## # œ œ

˙.

œ nn n # # œ . œ œ œ œ . œ nn J J B Minor, not too fast

œ œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ œ. œ œ œ œ œœœœœœ œ œœ J

# œ œ œ. œ œ œ œ & # J

39

U

2

œœ

˙

œ

œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ >œ œ œ . œ œœ

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

2

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

>œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ ## # œ œ œ œ 4 & 4 SAMPLE: 15 of 38 Studies

44

œ œœœ œ 2 œ œœœ 4

5 4

>œ œ œœœœ œ œ > œ # œ # œ œ ## 5 > œ œ œ œ œ œ œ œ 2 œ #œ 3 #œ œ œ œ œ & 4 œ 4 œ 4 œ

47

50

&

##

œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ rit.

˙

2 4

œ œ 4 >œ œ œ 4 a tempo

œ œ >œ # œ œ

œ œœ œ œ œ œ œ œ œ rit. œ # œ n œ #œ œ œ œ œ #œ œ œ ## œ œ œœ 3 œ 2 4 œ J œ 4 & 4 4

53

# j & # 43 œ . # œ # œ

56

61

&

###



œœ

### œ œ œ œ Œ &

66



˙. ˙

˙.

3

### 4 œ . # œ œ . n œ œ œ œ œ œ œ 4 J œŒ F-sharp Minor, Lento

œœœœœ œœœœœ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ ˙ œ

œ #œ #œ œ Œ

œœœœ

Œ

œœœœ

Œ

˙

#œ œ œ œ #œ œ œ œ

œ #œ œ œ œ œ œ œœœœ . œœœ œ œ œ # œ œ # œœœœ œ œœœ œ J œ #œ & #

69

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

3

SAMPLE: 15 of 38 Studies

œ œ œœ œ ### œ . œ œ œ œ œ n œ œ # œ n œ b œ œ œ œ œ # œ œ # œ œ # œ ‰ œ œ œ œ ‰ œ œ œ œ J &

72

75

&

###

œœœœœœ œœ œ œ ‰ ! œ œ œ œ ‰ œJ ˙

4

nnn b b 9 bbb 8

œ. œ œ œ œ œ œ

D-flat Major, not too fast

œœ œœ œœ œœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ bb œ œ œœ œœ œœ J J J Jœœ &bbb J

78

œ. œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ. œ œ bb b œ œ J J œ œœ œœ œ œ J & bb

82

œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ. œ œ œ œ b J J J œœ J & b bbb

86

œ œ œ œ œ œ. bb J &bbb

90

œ

œœœœ

œ œ œ œ œ œ œ œœœœ œœœœœœœœœ œ œ

œ. œ œ œ œ œ œ œœœœœœœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ bb œ œ œ. ‰ œœ œ &bbb J

94

bb &bbb

98

œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ.



œœœ

œ J

œ j œ

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

œ

œ J

œ

œœœœœœœ œ J œ J

4

œ 38 Studies SAMPLE: 15 of

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

œ bb b œ œ œ œ J & bb

102

œ œ œ œœœœœœœœ œ œ œ œ œ œ œ J œœœœœ œœœœœ

œ œœ œ œ œœ œ œ œ œ œ œ bb b b J J J œ J œ œ œ J œ J J œ œ œ nœ #œ nœ bœ nœ bœ J & b J

106

bb b b œ œ œ n œ # œ n œ b œ n œ b œ & b

110

#### 4 & 4

5

114

&

119

&

E Major

nn n n # # # # 4 n 4

‰ Œ.

nœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ nœ œ œ œ œ. Slurred

œœ # œœ ˙ ## # ˙ ####

‰ œ œ œ

œ œ œ J

Slurring ends

œ œ (End of Intro.) œ œ œ ˙. " œ

œ œ œ œ œ œ. œ œ œ. œ . ˙ J‰ J‰

œ œ ˙ , œ œ œ œ œ. œ œ , œ. œ J

Stately, with deliberation

œ. œ ˙.

œœ œ œ œ œ. œ

œœœœ ˙ , œ œ œ œ œ # œ œ œ œ # # œœœ œ ‰ œ œ œ ˙ œœœœ œ & # œ. J J

124

œœœœ

>œ œ œ . œ œ œ œœ œ 128 œ œœœ œ # œ œ ## # . J œ œ œ 44 œ œ œ & 43 œ œ œœ œ © 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

SAMPLE: œ15 of œ 38 Studies œ œ

#### 4 & 4

131

œ œ œ œ œ œœ œ œœœ œ œœœ œ œœ œœœ œœœ œœœ œ

5

nœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ nœ œ œ œ œ. œ œ œ œ œ œœ ˙ #### J &

133

Slurred

136

&

6

####

œœ œ œ rit. ˙

A Minor

Slurring ends

. ‰ œJ w

œœœœ 3 œ œ œ œ œœœ œ œ &4

w

œ Œ Ó

œ

œ

nnnn 3 4

œ œ œ œœœœ œœœœœœœ œœœœœœœ œœœ

Slurred

142

& œœœ œ ˙

Slurring ends

œ œ œ #œ œ œ œ #œ œ nœ bœ #œ œ œ nœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ

œœœœ œ œ #œ œ nœ œ œ œ #œ œ nœ œ #œ œ # œ # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ &œ

147

œ #œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ & œ œ œ

151

œ #œ

œ œ œ œ œ œ

#œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ 155 œ œ œ œ J ‰ J ‰ œj ‰ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ & œ œ &œœœœ œœœœœœœ œœœ‰

160

œ œ œ œ œ œ œœœ ˙

Slurred © 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

Slurring ends

# 6 8

6

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

SAMPLE: 15 of 38 Studies

œœ œ œœœœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ # 6 œ #œ œ œ œ & 8 œ

7

E Minor

œ œœœœœœ œ œ # œ œ 167 œ œœœœœ # œ #œ œ œ œ œ œ œœœœœ œ &

œ œ œœ œœ œ œ # œ # œ œ œ œœ œ œ œœ 172 œœ # œ œœ œ œ œ œœ œ & œ œœ œœ œœ œœ œœœœœœ œœœœœœ # #œ #œ œ œ œ œ œ œ œ & œ

177

182

&

# #œ œ œ œ œ œ #

#œ #œ nœ nœ nœ # œ &

185

#### # 2 œ œ ˙ & # 2

8

F-sharp Major

œ.



œ œ œ œ nœ œ # œ # œ œ œ œ

œ ˙. J

œ œ #œ œ œ œ

œ œœ œ œ œ œ œ

œ œœœ œ œ # œ œ ## # # œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœ œœœ & #

193

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

n# # # # # 2 # 2

˙. ˙.

œœ

œ . œJ œ œ

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

˙.

œ œ œ J

SAMPLE: 15 of 38 Studies

#### # & # œ.

197

œ œ œ J

#### # œ œ j ‰ œ & # œ œ œ

201

œ.

œœ œ œ œ œ œ ‰ œ J

œœœœ œœœœ œœœœœœ

7

œ œœ œœœœ œœœ

œœœ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœ œ œ œ œœœ œ œœ œ #### # œ œ œ œœ & # œœœ

205

#### # œ œ œ & # œ œ œ

209

212

&

####

œœ œœ ˙

n # # # # # 12 œ œ œ œ œ ‰ œ œ ‰ œ œ 8 J

9

B Major, Scherzo

œœœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœœœœ œ # œ œ œ œ œJ ‰ œ œ ‰

œ œ œœ #### œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ J ‰ ‰ œ œ & #

215

œ œœ #### œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ & #

218

œ œœœœ œ œœ œ J‰ ‰œ

#### œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ & #

221

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

8 224

&

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

œ œ œœœ œœœœœœœœœ œœœ œœ œœœœœ œœœ œ œ œœœœ # œœœ

SAMPLE: 15 of 38 Studies

####

œ œ œ #### œ œ œ J œ œ œ œ œ œ œ œ œ ‰ ‰ œ ‰ œ œ. & #

nnnn 3 œ œ œ œ nb 4 œ

10

227

230

&b Œ

œœœ œ œ œœ œ ‰J œ

œ œ

œ œ œ

Œ

œ

œœ

F Major

œœ

œœ œ œ œ Œ J‰

œœœœœœ œœœœœœ œœœœœœ œœœœœœ œœœ œœœœœ œ œ b &

236

241

&b œ

246

&b œ

œ œœ œ œ œœœ

Œ œ

œ œœœ

œœ œ œ

œœ

œ œ œ

œœ œœ œ œ œœ œœ œœ œ œ œ œœ

œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœ œ œœœœ œ œ œœœ œ

œ œœœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ & b œœœœœœœœœœ œ œ

250

11

# 4 œœœ œœœ œœœ œ & # 4 D Major

œ

œœ

œ

œ

œ œœ œ

Œ

œ œ

# n # 44

œ œ œœ œ œ œ œœ œ œ œ œ œœœœœ œœœœœœœ

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

SAMPLE: 15 of 38 Studies 259

&

œœ ## œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ

9

œœœœœœ œœœ œ œ œœœœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœ œœ

## œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœœœ œœ œ œ œ œ œ œ œ œ œœ œœœ œœœ ‰ œœœœœœ œ &

262

œ œœœœœœœ œ œ œ œ œ œ œ œ ## œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ‰ œ œ œœ œ œ & ‰ œœœ œ ‰ œ œ

265

## œ &

268

œœ œ œ œ œ œ œœœ œ œ œœœ œœœœœœœœœœœœœœœœ œ œ œ œ œœ œ

œœ œ # œ œ œ œ & # œœœœœœœœœœœœœœœœ œœœ œœœœœœ

271

œœœœœœ œ œ œ œ ## œ œ œ œ œ œœœ œ œ œœ œœ œœœ œœœ œœ œœ œ œ œ ‰ ‰ œ œœ œ &

273

## œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœ œœ œ œ & œ œ

276

# œ œœ œœ œ & # œœ œœ œ œ

279

œœ

œœ

œœ

œ

œœ

nnbb 2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ 4

12

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

G Minor, Flamboyant

10

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

SAMPLE: 15 of 38 Studies

b œœœœœœœœ œœœœœœœœ œœœœœœœœ œœ œ b œ œ #œ œ œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ #œ &

283

#œ œ #œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ bb œ œ œ œ œ & œ œ #œ œ œ œ #œ #œ œ

289

œœœœœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœ œ œ œœ # œ bb œ œ n œ œ & œœœœ

295

œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœœœœœ b b &

299

œœœœœœœ œœœœœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœ œ b #œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ b &

303

bb œ œ œ œ # œ œ œ 3 # œ & 4

308

œœ œœœœ

œœœœ œœœœœ œœ # œ n œ 2 œ Œ 4 œœœœ

œ œ œ œ œ œ bœ œ nœ bœ œ nœ bœ œ œ œ œ œ œ œ

13 Seven Chromatic Scale Studies No. 36a œ œ œ œ b œ œœœ œœœ n 5 &b œ n 4

313

4 &4

316

œ

œ bœ

œ nœ bœ

œ nœ bœ

œ bœ

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

œ nœ bœ

œ nœ

4 4

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

11

SAMPLE: 15 of 38 Studies 317

&

bœ œ œ œ œ œ bœ œ nœ bœ œ nœ bœ œ bœ œ œ bœ nœ bœ œ œ bœ œ nœ bœ œ nœ bœ œ œ œ

œ œ bœ œ nœ bœ œ nœ bœ œ bœ œ nœ bœ œ nœ bœ œ œ œ œ œ bœ œ nœ bœ œ nœ bœ œ bœ œ &

319

321

& œ bœ œ nœ bœ œ bœ œ nœ bœ œ nœ bœ œ nœ bœ œ #œ œ nœ #œ œ #œ œ nœ #œ œ nœ #œ œ #œ œ œ nœ #œ œ œ œ œ œ #œ œ œ œ # œ n œ # œ œ œ # œ n œ # œ n œ # œ œ œ œ œ œ œ # œ n œ # œ œ &

323

325

&

326

&

œ #œ

œ nœ #œ

œ #œ

œ nœ #œ

œ nœ #œ

œ #œ

œ

b œ œ œ# œn œn œ# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ# œ œn œ# œ œ œ œ œ œ# œ œn œ# œ œn œ # œ œ# œ œn œ# œ n œ# œ œ œ œ œ œ œ bœ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ œ œ bœ œ œ œ œ œ bœ #œ nœ #œ œ bœ nœ #œ œ

No. 36b

329

&

bœ œ œ œ œ bœ œ œ œ bœ œ œ œ œ # œ œ 43 b œ œ # œ œ b œ n œ # œ œ b œ n œ œ n œ 44 &

331

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

12

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

SAMPLE: 15 of 38 Studies

œœ œ œ # œ œ œ # œ œ b œ n œ œ 4 b œ œ œ # œ & 4 œ #œ œ œ œ #œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ #œ

333

œœœœœœœ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ 335 œ # œ œ œ œ œ b œ œ # œ n œ b œ œ # œ n œ 12 & 8 No. 36c

12 & 8

337

339

&

œ œ œ œ œ œ œ #œ œ bœ nœ œ

œ œ œ œ œ œ œ #œ œ bœ nœ œ

œ #œ œ bœ nœ œ œ œ œ œ #œ œ bœ œ œ œ #œ œ bœ nœ œ œ #œ œ

bœ œ œ œ œ œ œ #œ œ bœ nœ œ œ œ bœ œ #œ nœ œ œ œ œ #œ œ bœ œ œ œ #œ œ bœ nœ œ œ #œ œ &

341

& bœ œ œ œ œ œ #œ nœ œ œ bœ œ #œ œ œ œ bœ œ #œ nœ œ œ œ œ

344

bœ œ #œ nœ œ œ bœ œ #œ nœ œ &œ

346

348

&

350

&

œ œ œ œ bœ œ #œ nœ œ œ bœ œ

bœ œ #œ nœ œ œ bœ œ #œ nœ œ #œ œ œ œ bœ œ #œ nœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ #œ nœ œ

68

œœœœœœ

œ #œ œ #œ 12 8 œ œ #œ œ œ œ #œ œ

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

No. 36d

SAMPLE: 15 of 38 œ Studies #œ 353

œ

& œ œ #œ



œ

œ

œ

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

œ œ œ œ œ #œ

œ

œ œ œ #œ



œ

œ œ œ œ œ œ œ #œ



œ 13 œœ œ

356

œ œ œ œ œ bœ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ œ œ bœ œ œ œ œ œœ œ œ œ bœ œ œ œ bœ œ bœ œ

359

œ

& &

œ

œ

œ bœ



œ œ

œ

œ bœ

œ 9 œ œ bœ œ œ œ bœ 8 œ bœ œ

4 4

No. 36e

4 œ œ #œ & 4 œ #œ œ #œ œ nœ #œ œ nœ #œ œ #œ œ nœ #œ œ œ #œ œ œ œ œ œ #œ œ nœ #œ nœ #œ

361

363

œ œ #œ œ #œ œ nœ #œ œ nœ #œ œ #œ œ nœ #œ œ

365

œ nœ #œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ # œ œ # œ œ œ # œ n œ # œ n œ # œ # œ œ œ œ œ #œ œ

œ #œ œ nœ #œ œ œ œ œ œ #œ œ nœ #œ & #œ &

367

&

369

&

œ œ #œ œ nœ #œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ nœ bœ œ nœ bœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ nœ bœ œ œ œ bœ nœ bœ œ œ œ bœ œ œ bœ œ nœ bœ œ nœ bœ œ bœ œ nœ bœ œ

œ bœ œ bœ œ nœ bœ œ nœ bœ œ œ œ œ œ bœ œ œ bœ œ œ œ bœ œ nœ bœ œ œ œ œ œ bœ &

371

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

14

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

SAMPLE: 15 of 38 Studies

& œ œ bœ œ nœ bœ œ bœ œ nœ bœ œ œ bœ œ bœ bœ œ bœ œ nœ bœ œ œ ˙

373

6 4

œ œ œ 6 b œ b œ œ n œ # œ œ œ œ œ œ œ b œ n œ œ # œ n œ # œ & 4 œ #œ œ #œ

375

376

&

377

&

No. 36f, Sweeping Swirls

œ #œ œ bœ œ œ b œ n œ œ œ # œ n œ b œ n œ # œ œ œ # œ n œ # œ œ # œ #œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ

œ

œ

œ

bœ œ œ

œ

4 4

bœ & 44 b œ œ b œ œ n œ b œ n œ b œ b œ n œ b œ n œ n œ b œ n œ b œ œ œ b œ œ b œ œ n œ b œ n œ b œ œ n œ n œ b œ œ

378 No. 36g

380

&

382

&

384

&

386

&

bœ nœ bœ nœ bœ œ bœ œ bœ œ nœ bœ nœ bœ œ nœ bœ nœ bœ œ nœ bœ œ bœ œ nœ bœ nœ bœ nœ bœ nœ

bœ œ œ bœ œ bœ œ nœ bœ nœ bœ œ nœ bœ nœ bœ œ œ bœ œ bœ œ nœ bœ nœ œ œ nœ bœ œ œ nœ œ bœ œ œ œ nœ bœ œ œ œ nœ bœ nœ œ œ œ #œ œ œ œ nœ #œ œ œ œ nœ #œ œ œ œ nœ #œ

#œ œ œ œ nœ #œ œ œ #œ nœ #œ œ nœ #œ nœ #œ œ œ #œ œ #œ œ nœ #œ nœ #œ œ nœ nœ #œ œ #œ © 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

15

SAMPLE: 15 of 38 Studies 388

&

œ #œ œ #œ #œ nœ #œ nœ nœ #œ nœ #œ œ nœ #œ nœ #œ œ œ #œ nœ #œ œ nœ #œ œ #œ œ nœ #œ nœ #œ

œ 4 & œ œ #œ #œ œ nœ #œ nœ #œ œ nœ #œ nœ #œ œ œ #œ œ #œ #œ nœ #œ nœ nœ #œ nœ #œ nœ bœ œ 2

390

4 œ œ œ &2

14

#œ nœ bœ. bœ œ œ œ bœ. bœ œ. # œ n œ œ bœ J J

Finale: Mixed Chords & Scales

œ œ #œ œ œ œ nœ œ œ œ œ œ &

394

œ #œ

œ nœ. J

œ J

œ bœ bœ œ #œ œ nœ œ œ œ

œ œ bœ bœ nœ nœ nœ #œ bœ nœ œ #œ œ œ # œ # œ #œ nœ œ œ œœ œ bœ #œ œ bœ nœ & #œ

396

398

&

bœ bœ

nœ n œ œ bœ nœ #œ

œ œ œ œ #œ œ #œ #œ œ œ œ bœ bœ œ œ #œ œ bœ œ œ

œ bœ œ nœ œ œ b œ œ bœ œ nœ #œ &

400

œ nœ nœ œ # œ # œ œ œ œœœœœ œœœ

œ œ bœ bœ bœ œ œ œ #œ #œ œ nœ nœ œ œ œ œ # œ b œ œ b œ œ œ œ #œ œ #œ œœœ & bœ œ

402

œ œ bœ bœ œ œ #œ #œ nœ nœ œ œ œ # œ œ # œ œ # œ bœ œ œ œ #œ #œ #œ œ œœœœ &œœ

404

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

16

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

œ nœ bœ œ œ bœ bœ bœ œ œ # œ œ œ b œ œ b œ œ œ œ œ œ bœ œ bœ œ œ œ #œ œœœ œ & SAMPLE: 15 of 38 Studies

406

#œ œ nœ nœ œ œ œ œ œ bœ bœ œ œ œ # œ œ œ b œ œ b œ œ œ œ œ œœ œ œnœ œ œ œ #œ œ 44 & ˙w

408

œœ bœ œ œ œ œ œ œœœ œœœœ œ 4 œœ œœ œ œœ œ œ œ œ œ œ bœ &4 œ œ

15 Major Triads ( I, IV, & V) in Major Keys

œœ bœ œ œœ œ œ œ œ œœœœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ œ & œ

415

bœ œ œ œ œ œ œ bœ œ œ b œ b œ œ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ œ œœ œœœœ œ b œ b œ &

419

œœ bœ œ œœ œ b œ b œ œ œ œ œ bœ œ œ œ œ œ œ œœ œœœ œ œ bœ œ œ œ bœ &

423

427

bœ œ œ œ œ œ bœ œ œ b œ b œ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ œ œ bœ bœ bœ œ bœ œ œ œ œ bœ

431

bœ œ œ bœ œ œ bœ œ œ œ bœ œ bœ œ œ œ œ bœ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ bœ œ bœ bœ œ

& &

& bœ œ

435

bœ bœ œ

œœœ

bœ œ bœ

bœ œ bœ œ œ bœ œ œ œ œ œ bœ œ œ bœ œ œ œ œ bœ bœ © 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

17

bœ œ bœ œ œœ b œ b œ b œ œ œ œ œ œ bœ œ bœ œ œ œ œ œ bœ bœ œ œ œ œ bœ œ œ bœ & SAMPLE: 15 of 38 Studies

439

bœ œ b œ b œ bœ œ œ bœ œ œ œ œ 443 bœ bœ œ œ œ œ œ b œ œ b œ œ b œ œ œ œ œ œ œ bœ & bœ bœ œ œ œ œ b œ b œ œ b œ œ œ b œ œ œ œ 447 b œ œ b œ œ œ œ œ bœ bœ œ bœ œ œ œ œ œ bœ & 451

& bœ bœ

455

&

bœ bœ

bœ bœ œ

œœœ

bœ œ bœ œ œ

bœ bœ œ

bœ œ œ œ œ bœ bœ œ bœ œ bœ œ

bœ bœ bœ

bœ œ œ œ œ œ

bœ œ b œ b œ œ œ œ œ œ œ bœ bœ bœ œ œ œ b œ œ œ b œ b œ œ œ bœ bœ

œœ #œ #œ œ œ œ œ œ œ #œ œ #œ œ #œ œ œ œ œ œ œ # œ # œ œ # œ œ œ # œ œ œ œ &œ

459

463

&

#œ #œ œ œ

#œ œ #œ #œ œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ œ #œ #œ œ œ œ œ œ #œ œ #œ œ œ œ

467

œœ œœœœœœ #œ œ œ œ œ œ #œ œ œ œ # œ œ œ œ œœœ #œ œ œ #œ œ œ #œ

471

#œ #œ œ #œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ œ œ #œ #œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ œ

& &

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved

18

Studies in Every Key, for "F" Alto/Treble Recorder

œ œ œ œ œ œ #œ œ œ œœœœœœ # œ # œ œ œ œ œ œ œ œœœ #œ œ œ œ & œ #œ SAMPLE: 15 of 38 Studies

475

œœ #œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ œ œ # œ # œ œ œ œ #œ œ œœ œ œ œ œ #œ œ œ œ &

479

483

œœ œœ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ œ

487

œ #œ œ œ

& &

œ

œœ œœ œ œœ œ œ # œ œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœ œ œ

œ œ œœ œœ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ œœœœœ œ &œœœ œœœœ œ

491

œ œ œœ œœ œ œ œ œ # œ œœœ œœœœ œ œ œ œ œœœ œœ œœ œ œ œ &

495

œœ œœ œœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœ œœ œ œœ œœœœ œ œ œ &

499

œœ œœ œœ œ œ œ œ œœœ œœœœœœ œ œ œœ œœœ œœ œœ œ œ &

503

© 2014 Francis L. Fitzpatrick All Rights Reserved