La Pintura Del Segle Xix

LA PINTURA DEL SEGLE XIX Índex 1 Click El neoclassicisme to add Title 2 Click El romanticisme to add Title 13 Cli

Views 67 Downloads 1 File size 6MB

Report DMCA / Copyright

DOWNLOAD FILE

Recommend stories

Citation preview

LA PINTURA DEL SEGLE XIX

Índex 1

Click El neoclassicisme to add Title

2

Click El romanticisme to add Title

13

Click El realisme to add Title

24

Click to add Title L´impressionisme

PRIMERA MEITAT S.XIX neoclassicisme

romanticisme

SEGONA MEITAT S.XIX

realisme impressionisme

1. EL NEOCLASSICISME 





És un estil BASAT EN L'ANTIGUITAT CLÀSSICA (Grècia i Roma), que sorgix a principis del XIX a França. Els pintors van representar esdeveniments ocorreguts en la Revolució Francesa i temes de la mitologia clàssica. Rebutja les fantasies del barroc i busca allò racional (estem en l'època de la Il·lustració) i les composicions equilibrades i senzilles (com les de les antigues Grècia i Roma).



El pintor neoclàssic més conegut és DAVID, que va participar en la Revolució Francesa i va ser pintor oficial de Napoleó. Arcs de mig punt Columnes dòriques

Obra inspirada en la història de l'antiga Roma

“EL JURAMENT DELS HORACIS”



“LA MORT DE MARAT”

Marat, un jacobí obsessivament compromés, patia una malaltia de la pell que li obligava a realitzar la major part del seu treball polític en la seua banyera. El 1793, Charlotte Corday, una partidària dels seus enemics polítics, els girondins, va aconseguir entrar en sa casa i matarlo amb un ganivet. En la nota apareixen les cites que tindria eixe dia, una d'elles era la de la seua assassina: Corday



La pintora neoclàssica més coneguda és KAUFFMANN. Paris (príncep de Troia)

Venus

Cupido

Hel·lena d´Esparta

“VENUS CONVENÇ HEL·LENA D´ANAR AMB PARIS”

PER QUÈ DIEM QUE EL NEOCLASSICISME ES BASA EN L'ART DE L'ANTIGUITAT CLÀSSICA? CLASSICISME

NEOCLASSICISME

EL MITE DE CUPIDO I PSIQUE

NEOCLASSICISME

CLASSICISME EL PARTENÓ D’ATENES

EL PANTEÓ DE PARÍS

LAOCOONTE I ELS SEUS FILLS

CLASSICISME

HÈRCULES

NEOCLASSICISME

2. EL ROMANTICISME 

És un estil oposat al neoclassicisme:  admira a la cultura clàssica.  temes de la mitologia clàssica.  es basa en la raó dels il·lustrats.  és una pintura que es basa en les normes dictades per les acadèmies.

 rebutja a la cultura clàssica.  temes inspirats en l'edat mitjana, fantàstics i exòtics.  es basa en els SENTIMENTS.  rebutja les normes, reclamen la LLIBERTAT.

neoclassicisme

romanticisme

CASPAR DAVID

FRIEDRICH Va realitzar obres exòtiques i misterioses, en les que el ser humà apareix com quelcom insignificant en comparació amb la immensitat de la naturalesa.

TURNER va ser un altre important pintor romàntic.

“Tempestat de neu”

3. EL REALISME 

 

Els artistes van deixar de costat els temes sobrenaturals i ara es centren en temes més corrents de la vida quotidiana, representen als sectors més humils de la societat: obrers, llauradors, etc… Les seues representacions eren fidels a la realitat. A ells els devem l'inici de la pràctica de pintor a l'aire lliure, perquè prenien els seus apunts directament de la naturalesa i després executaven les seues obres definitives en l'estudi.

MILLET “El Ángelus” El tema és controvertit: per a uns, la parella llauradora deté el treball per a resar; per a Dalí oren després de soterrar el seu fill.

COURBET

“Soterrament en Ornans” Va provocar un escàndol pel lletgisme i vulgaritat dels seus personatges. És un tema quotidià: un soterrament, en el que conviuen burgesos i llauradors. El seu fort realisme, vinculat amb les idees socialistes, fan d'ella una pintura revolucionària.

ROSA BONHEUR

OSBORN

“Sense nom i sense amics” Un tema sobre la trista situació de la dona artista que intenta vendre els seus quadros en una botiga d'art, on a més hi ha uns clients, hòmens, somrient amb sorna, al fons.

4.L’IMPRESSIONISME 

Les seues CARACTERÍSTIQUES:

A

Moltes taques de colors juntes són barretjades per l'ull per a crear les formes, d’una manera molt diferent del que s'acostumava a fer fins llavors.

PINTURA NO IMPRESSIONISTA: El pintor barreja els colors en la seua paleta.

PINTURA IMPRESSIONISTA: Els colors els barreja l’ull de l’espectador.

RENOIR

B

Passió per la pintura a l’aire lliure (no pinten només en el seu estudi)



MORISOT va ser la més coneguda de les pintores impressionistes. Destacava per les seues pintures a l'aire lliure, però com la resta de pintores impressionistes, també per pintar la realitat social davall un enfocament impressionista.

MONET Monet és un gran exemple de la passió per la pintura a l'aire lliure i crea jardins en sa casa per a aprofitar la naturalesa al màxim. .

Acudia a la plaça per a captar la fatxada de la catedral de Rouen amb sol, boira, núvols, a l'alba, capvespre, migdia, a l'estiu, a l'hivern, amb neu...

C Els quadros són molt colorits, i no usen el color negre.

DEGÁS

D

Esta pintura està influenciada per la fotografia (que es descobrix en esta època) i, igual que en esta, deixen de preocupar-se tant per enquadrar els objectes i alguns ixen “tallats”.

En este quadre se “tallen” part de les persones presents, al senyor assentat en la part inferior esquerra li falten part dels peus, com succeïx al prendre fotos.

Una cosa molt diferent de l'obra de Da Vinci (La Mare de Déu de les Roques); on tots els personatges són acomodats dins del pla pictòric..

ENDEVINA L'ESTIL ARTÍSTIC

Anne Vallayer-Coster