Larry Coryell’s Blues Guitar PENTATONIC SCALE (IN A) 1 2 œ œ & }œ 3 4 œ œ q œ 5œ ( # œ) q bend here fo
Views 276 Downloads 4 File size 2MB
Larry Coryell’s
Blues Guitar
PENTATONIC SCALE (IN A)
1
2
œ
œ
&
}œ
3
4 œ
œ
q
œ
5œ
( # œ)
q
bend here for minor third
bend here for minor seventh
SCALE INTERVALS (IN A)
&
###
œ
œ
œ
I
II
III
œ
œ
}œ
}œ
IV
V
(VI)
(VII)
}œ
nœ
œ
minor seventh interval
(VIII)
T-BONE WALKER BLUES
+` ` + )` `
A 9th Chord 13 24
IV-
# # # 12 j œ œ œ œ ‰ œ ‰ œ & 8 œ Œ Jœ Œ Jœ slide
Ô
7
6
5 7
n œj # œ
n œj œ
h.o.
h.o.
n œ œj œ œ
5 0
2
L. Coryell
7 7
5 6
0
5
7
5 7
57
&
###
Ô
nœ.
5
œœ .. œ. œ.
œœ œ œ
3 5 4
3 5 4
5
5
# # # œœ .. & n œœ .. ‰ œ
Ô
5 4 5 4
5 7
0
0
0
5 5 4
5 0
# # # œœ & n œœ
œj
‰
Ô
> œ. Œ
5 4 5
5
8
5
Á
5 6
œ nœ œ œ œ œ
5 4 5 4
4 3 4 3
œ. Œ bend whole step
shake
8
10
8
9
5 5 4
8
10
8
5 4 5 4
5 4 5 4
6 5 6 5
7
6 5 6 5
5 4 5 4
0
bend
Á 7 6 0
7 6 0
6 5 6 5
œ œ œœ
10
7 6
5 7
‰ n œœœ # œœœ œ œ œJ œ .
œœ .. œœ .. Œ œ Œ œ Jœ J J
0
3
œ # œœœ
5 5 4
0
‰ n œœœ b b # œœœ n n œœœ n #n œœœ ... ‰ œ œ n œ # œ Œœ .
0
10 12
0
œ n œœ œ
œœ .. œœ œ œj œ œ. œ Œ Jœ h.o.
n œj # œ
Á
>œ > nœ J
5 5 4
0
œœ œœ
6 5 6 5
n œœœ .. . œJ Œ Jœ
bend up to C≥ shake
5 4 5
5 4 5 4
6 5
0
8 9 7 7 7 7 7
slide
5 4 5 4
5 6
> j œ œœ œj œ
# # # n œ ‰ œœ .. n œœ b œ œ œ œ œ & œ. œ Œ J bend & release
Ô
œœ Œ
7 7
7
‰ œœœ . Jœ œ
Œ. œ
0
œ j œ œ œ œ
> œœ n n œœ .. œ # œœ .. œ
‰ œj nœ Jœ
10
10
Á
&
###
j nœ
œ
œ j n œœ œ
œœ .. œœ .
j œœ œJ œœ
œj
œ
œ œ bœ ‰ œ œ œ œ
release & p.o.
Ô
10
&
8
5 5 4
0
&
5
5
5 5 4
5
8
0
# # # œœ ..
5 5
6
7
8 7 6
7
Á7
8 9
7 7
œœ .. œœ ... œ
n œœ .. œ.
5 5 4 5 5
4 5 0
bend
Ô
Á
7
# # # œœ b b œœ & n œœ œ œJ n œ >
Ô
5 4 5 4
0
4 3 4 3
5
7
5 6
6 7
4 5
0
œ œ nœ œ.
5 6
7 5
7 7
5 7
7
7 4
. n n œœœ n #n œœœ n œœœ ‰ # œœœ .. œ. #œ œ œ
8 7 10 8 0
0 0
0 0
‰ b b œœ n n œœœ n #n œœœ ... n œœ # œ œ . ‰ œ Jœ Œ
0
4 3 4 3
7 6
n œœ n œœ ‰ . Jœ œ
n œœ .. œœ œœ œœ œ ‰ Œ. œœ .. . œ n œœ œœ .. n œœ # œ œ # œœ . œ Jœ Œ. œ Jœ œ Œ Jœ œ . slide
Ô
j œœ J
bend & release
0
###
j œ œ Jœ # œ
5 4 5 4
6 5 6 5
‰ n œœœ # œœœ œ œ œ. 5 4 5 4
0
œœj b œ œ œ œ œ n œœ œ œ œ œ œ Jœ
n œœœ œ
6 5 6 5
>œ n œœœ ‰ œ etc.
bend & release p.o.
5 4 5 4
6 5 6 5
5 4 5 4
6 5 6 5
5 5 5 5 7 7 7 7 7 5 4 7 5
Á
4
5
5 5 5 4
5 5 5 4 5
THE “KING FAMILY” Shuffle
C7
4 ‰ œj œ >œ œ & 4
# œj b œœ
œ
œœœœ
œj œ
# œj b œœ
}œ œ œ œ œ
œ
œ
vib.
Ô
7
5
bend
}8
5
8 9
7
8 7
5
}8
8} 7
5 8 9
7
8 9
8
>j œ œ ‰ # œj œœœ bœ œ
F7
&
œ3 œ b œ nœ œ œ
# œj b œœ
5
7
5
7
8 8
Á 7Á 7 5 7
8 9
8 8
8
œœ b œœœ œœ œ œ œ
bend
C
œœ œœ œœ b œ œ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ j b œœ œ œ œ œ œ bend
Ô
5
1 1 1 2 1
7
1
œœ b & œ
œœ œ œ œ
1 1 2 1
3 3 3 1
7
Ô
C7
& œ.
7
10
8
F7 T œ œ œœ bœ œ #œ œ œ bœ œ œ bœ œ n œ œ j œ b œ #œ œ ‰ œ œ œ
8
8 11
8
bend
8 8
Á
10 10 8
Á
# œj
bœ œ œœ œ œ œ
10 10
8 8 9
œ R ≈ 8
11 10 10
5
œœ
bend
11 11 11 11 8 11 8 8 11 11
Á
œ # œj n œ
10
10
C7
œ
8 9 9
8
>œ œJ œ
10
10 10 10
8
bœ
œ bœ
œ
Ó bend & release
Ô
8 9 8
9 7 9
G7
10 8 10 8 9 10 8 8 8
Á
1
bend
8 9 8
5 7 7 7 5
13 13 11
Á
vib. bend
13
11
Á
King Bend —␣ Albert
b >œ
>œ
King Bend — Freddy
œ
œ
œ
& bend up to “G” and release (optional)
Ô
16
13
Á 10
>œœ
œ œ bœ œ
œ
bend
Ô
8 8
&
b œœ
8 8
Á
œ
œœ
8 8
Á
8 10 8
Two strings bend simultaneously
œœ
œœ b œœ œœ n œœ
bend & release
Ô
8 8
10
bœ
œ
œ
8 8
Á
10
8
10
10
>œ œ b œ œ œ œ œœ œœ œ œ bend
bend
8 10
Or:
œ
bend
13
b œœ n œœ œœ œ Œ &
>œœ
8 8
10 10
10 10
Á˜ Á˜
8 8
6
8 8 10 8 10 10
8 8
Á
10
Œ
CADENCES — MOST “PRIMITIVE” FIRST D7
G7
# # n œœ œœ œœ œ œ œ & œ œ œ
Ô
7 5 7 5
7 5 7 5
7 5 7 5
D7
œœ œ œ
œœ œ œ
œœ n œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ œ œ
œ œ œ œ
œ œ œ œ
œ œ œ œ
. n œœœ .. œ.
7 5 7 5
7 5 7 5
7 5 7 5
7 5 7 5
D7
6 4
6 4
6 4
6 4
6 4
6 4
5 3
5 3
5 3
5 3
5 3
5 3
G7
# & # n œœœœ œœœœ
D7
œœœ œ
œœœ œ
œœœ œ
œœœ n œœœ œ œ
œœ œ œ
œœ œ œ
œœ œ nœ #œ œ
3 5 4 5
3 5 4 5
3 5 4 5
3 5 4 5
3 4 3
3 4 3
3 4 3
3 4 3
3
3
3
3
A7
# ˙˙ .. ˙. œ #œ œ ˙. 8 6 3
4
7
5
A7≥5
n œœ .. œ.
# n ˙˙˙ ... œ #œ œ ˙.
Variation:
Ô
3 5 4 5
3 5 4 5
D7
3
5 4 5
4
G7
# # n œœœ œ œ œ œ œ n œœœ œ œ œ œ œ œœ & œ
D7
6 6 5 3
4
5
Aaug
œœ ... n œœœ .. œ.
˙˙ .. n œ # œ œ # ˙˙ ..
10 10 11 10 12 10
10 10 11
Up Higher:
Ô
&
##
10 10 10 10 10 10 12 12 12 12 12 12 11 10 10 12 12 10 10
œ
nœ
œ
œ
œ
œ nœ
œ #œ
œ
10 11 12
#œ nœ
n œœ .. œ.
12
11 10
More Involved:
Ô
10 10
11
12 14
14
12
13
13
11 12
7
10
n œœ œ œ # œœ n œ œ n b œœ œ œ
# Œ. & # œ.
œ .. n œj# œœ .
n ˙˙˙ ... œ #œ œ ˙.
Or:
Ô
13 14
0
## 4 & 4
14
13 12 13
13
12 11 12
12
10 10 10 11
11
10 11 12
œ n œœœ
œœ œœ
# œœœ œ œ
10 9 10 9
8 8 7
œœ œ #œ œ
œœ œœ
œœ œœ œœ œ œ
œœ œ
8 8 7
8 7 9 7
8 7 9 7
7 5 0
n www w
Different:
Ô
10 9 10 9
7
7
6
8
0
7 5
3 5 4 5
10 10 11
D NATURAL BLUES D7
nœ œ. ## œ . n œ œ . & œ.
W. Montgomery
G7
œ œ œ nœ 3 >œ œ œ œ œ n œ ‰ œ ‰ œ n œ œ .. œ nœ œ Jœ
>j œ œ œ œ nœ œ œ œ œ n œ ‰ œœ ‰ Jœ œ
3
Ô
10 7
8
10
10 10
5
7
7 7
œ n œ .. œ nœ
D7
nœ. ## n œ . &
10 7
8
10 9 10 9
5
œ œ. œ œ.
œ œ
# œj #œ
7 5
œ œ
6
8
8 8
3
5
5 5
œ nœ œ nœ
œ œ
7 5
6
3 2 3 2
3
3
œ nœ œ œ œ nœ œ œ
10 7
œ œ
œ œ
slide
Ô
8
10 13
13 10
8
5
7
10 7
5
G7
## œ . & œ.
10
œ œ œ œ
9 10 6 7
œ œ
œ
7
œ
5
n œœœ
8
6
5
3
œœœ œ
7
5
7
7
5
3
5
5
œ œ
œ œ
n œœœ œ
œ œ
6 3
n œj# œ œ #œ slide
Ô
8
10
5
7
3 3
0 2 3 3
3
D7
# . & # œœ .
Ô
0 2 3 3
7
7
5
5
Œ
8
6 7
5
7
5
3 4
B7≤9
n œœœ œ
œœœ œ
œœ œ œ
œœ œ œ
nœ # œœœ
3 5 4 5
3 5 4 5
2 2 2
2 2 2
2
2
1 2 1 2
9
10
3
F≥m7
œ œ
8
Fm7
œœ œœ
Em7
œ b b œœ nœ
œ n œœ œ
1 1 1
0 0 0
1
0
D7
Asus
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ## j œ œ ‰ ‰ & œœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ 3 œ
Ô
8 7 8 7 8 10
8 7
8 7 8 7 8 10 7
5 4 5 4 5 7
5 4
5 4 5 4 5 7
F≥ Ÿ
B7≥5≤9
œ n œœœ
## œ & œ
œ
nœ b œœœ
Em9sus4
œœ .. œœ .. nœ
œ
œœ œœ œ
7
4
7
5
5
6 6
7
4 4
5
6 7 4 5
Asus
œœ .. œœ .. œ.
œ
œœ
œœ œ
‰
œ Jœ
next chorus…
Ô
8 8 8 7
10 9 10 9
7
1
0
2 3 2 5 2
0
7 5
ALL BLUES EXAMPLE OVER VAMP IN G 4 œ. # 3 n œœ .. & 4 œ.
Ô
10 6 5 5
œœ ... œœ .
n œœœ ...
œœ ... œ
œœ ... n œœ .
n œœ .. #œ. b œ.
˙˙ .. n˙. ˙.
7 8 7 7
10 10 10
12 12 12
8 9 9 8
6 5 4
3 4 3
4
3
10
7 5 0
10 7
ON PRE-CADENCE DOM. 7TH CHORDS: For the D7≥9:
(raised 5)
F maj.
&
#
œ œ œ œ n œ œ œ
N T S
œ #œ œ œ n œ œ œ 4
(no time sig.)
Ô
6
5
5
8
“Spirit” of A≤7
#3 . & 4 Œ
#œ
# Jœ
Ô
5
4
4
6
5
5
œ
# >œ
#œ
8
6
4
+ `^`+ `` )
5
6
9
#œ
7
6
4
++`&` )`` 1231
or A≤13
V-
V-
&
#
Ô
N T S
œ œ œ œ #œ œ nœ bœ
7
8
7
5
4
7
6
4
5
nœ
21 3 1
Or 1+2:
6
œ
Use D7≥9 no 5th for Comping
or use D7≤9
5
3 œ œ œ œ #œ œ nœ #œ nœ œ
7
11
5
4
7
6
4
3
4
5
7
œ
4
Playing at:
D7≥9
# n œœœ & œ
Ô
10 10 10 9
œ œ bœ œ œ # œ œ #œ nœ #œ œ œ œ # œ œ #œ nœ #œ
10 11
8 9 11 12
9 10 12 13
E≤7≥9
&
#
Ô
14 13 11
œ bœ œ œ œ œ #œ œ nœ bœ œ
10 11 10 141211 14 13
Also G≤… Lydian
&
#
Ô
N T S
b bn wwww 1 1 3 4
bœ bœ œ b œ b œ b œ bœ nœ
1
3
4
1
3
1
2
10 11
D7≥9
bœ nœ bœ bœ œ bœ œ œ œ œ bœ
11 12 11
10 11 13
10 12 13
4
13 12 10
13 11 10
nœ bœ bœ œ bœ bœ bœ nœ bœ 1
4
2
1
3
1
4
Or (not shown): Substitute DΩ for D≤ – that’s better.
Then the upper structure becomes:
G≤…≥5≥11 (D)
&
= D7≥9≥5 Observe similarity with A≤13:
12
13 12
3
n
Ô
1
( b ww ) b ww (b w )
}4 6 5 4
}4
Sample Scale Excursion on D7≥9 (E≤ jazz minor scale)
&
#
Ô
N T S
3 œnœbœ œ œ œ œ bœ bœ bœ. œ œ nœ bœ œ } œ œ bœ bœ bœ œ œ œ œ œ œ
4 6
3
5
3 6 4
5
3
5 3
4
3
}
6 5 6
3 4
6
3
4
3
6 5 3 5
SCALE: E≤ JAZZ MINOR
&
````` `) D7+9
n }œœœ # œœ }œ
V- (
)
( )
& ( ˙) b ˙ ˙ b ˙ b ˙ b ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ( ˙)
SCALE: EΩJAZZ MINOR
`)` `` E≤7+9
b œœ b & b œœ
VI-
b˙ n˙ b˙ ˙ ˙ ˙ & ( b ˙) n ˙ b ˙ n ˙ ˙ ˙ b ˙ ˙ b ˙ ˙ ( b ˙)
13
SOLO CHORUS
#3 & 4 Œ
Ô
G7
n œ œ >œ œ Œ n œœ œ œ œ
5
3 3
3 6
4
œ n œœ œœ ‰ œj œ œ œ œ œ ‰ j n œ œ œ œ 3
1
4 4 3 3
3 3
# œ & nœ œ
Ô
3
œ œ œ œ
# œj
œ œ
œ
3 4 3
3
5
3
5
‰
5 7
5 7
3
j n œœ œ œ
n œœ
5 3
4 3
‰
3 4
3
&
# œj
œ
œj
œ
n œœœ
Œ
Ô 1 2
# b œœœ & œœ
Ô
3 3 3 2 3
œ
1 2 3
1 2
n œœœ œ
3
œ bœ œ n œ œ œ œ œ œ
5 7 8
5 7
5 8
j œ œ
œ
3 5
3
œ bœ
0 2 3 3
6
œj
3
3
C9
#
5 3
5 5
6
1
œ œ œ
œ
5 3 1
3
œ b œœœ
3
œœ œœ
œœ œœ
3 3 3 2
3 3 3 2
œ. œ œ. œ œ œ > > > > bœ œ œ œ œ œ 5
14
8 5
8
5
7
8 7 5
7
5
5
G7
# > & œ
Ô
œj
> œ ‰
j n œœ œ
œ
œ œ
n œœ
5 3
5 3
4 3
4 3
5 7 9 3
&
˙ n˙
3
œ œ nœ œ œ œ œ œ œ # œj œ }
9 10
œ œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ
}7 8 10
7 9 10
7 9 10
D7≥9
œ nœ œ bœ œ œ œ œ œ œ œ œ
3
Ô
8 10
7
8 10
8 10 8 7
# #œ œ nœ œ œ œ & aœ
Ô
4 5
6
5
4
5
6
7
10
10
5
6
5 9
6
5
E≤7≥9
5
6
8 5
&
Ô
8
# œj n œœ
3
œ œ
4 3 3
3
5
D7≥9
œ œ œ œ #œ. œ œ bœ bœ œ œ œj œ . œ œ œ œ œ œ bœ 3
7
8 7 5 4
7 5
6
4
6
4
5 4
7 5
4
G7
# >œ
6
n œœ ..
j œœ œœ œ
n œœ ..
j œœ œ œ
5 3
5 3
4 3
4 3
5 3
3
3
15
3
œ. œ
3
3
37 8
>œœ œ
>œœ œ
5 5 5
5 5 5