Blue Skies

Blue Skies (ala Seeger/Trischka)Descripción completa

Views 432 Downloads 5 File size 164KB

Report DMCA / Copyright

DOWNLOAD FILE

Recommend stories

Citation preview

in memoriam Pete Seeger

Blue Skies

Irving Berlin (1926) arr. Pete Seeger (1955) based on a performance by Tony Trischka (Jan. 2014) trans. C. Gainey (Aug. 2014)

œ œ œ œ ° # 4 œœ œ œœ #œœ œ nœœ œ œ œ œ #œœ œœ œ œ œ œ œ œ bbœœ nœœ œœ œ œ œ & 4œ œ œ #œ nœ œ œ œ nœ ‹ 1 0 2 2 0 0 44 20 4 20 0 0 0 2 2 0 2 1 1 0 2 0 2 0 2 4 0 2 3 2 2 2 1 0 0 2 0 2 0 0 2 ¢ 0 0 0 0 Moderate* Swing** (q = ca. 100)***

4 2. ° # 1. nœœ œœ œœ œœ n#œœ œœ bœœ œœ œœ bœœ œœ œ n œ ™ œ ™ & œ œœ œ œ œ œ #œ ‹ 0 0 0 0 1 1 0 0 ™™ 0 00 0 11 0 00 00 0 11 00 0 0 4 4 ¢ 0 0 0 0 0

œ bœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ 3

0

2

0

1

0

1

0

0

1

0

0

3

7 œ bœœ œ œ œ œ bœœ œ œ œ œ œ 3 ° # bœœ œœ œ œœ œ œ œ3 œ œ œ œ œ œœ œ œ œ œ œœ œ œœ œœ œœ œ#œœ œ œ œ œœ œ & œœ ‹ 3 3 3 3

¢

1 1

0 0

0 0

1 2

1 2

0 0

0

3

0 0

2 4

0

2

0

1

0

0

1 1

0 0

1 2

0

1 1

0

0 0

1 2

0 0

1 2

0 0

1 2

0 0

0

3

3

3

3

1 0

0 0

2 4

4

3

10 œœœ œœœ œœ œœ ° # nœœ œ œœ #œœ n œ # œ œ œ œ bbœœ nœœ œœ œ œ œ œ & nœ œ œ œ œ œ œ #œ nœ œ œ œ nœ œ ‹

¢

2 0

2

4

2 0

1 0

1

0

2

0

2

0 0

0 0

0

2

0

2

0

2 2 0

2 2 0

0

2

0

0

0

0

0

* "Moderate" in that this tune has a laid back feel, despite the active texture (i.e., there is a difference between music that is fast and music that is active). ** "Swing" reflects a flexible approach to the subdivisions of the beat in performances by both Pete Seeger and Tony Trischka. For example, the triplets in mm. 6-8 are often swung, while the cascade of triplets in m. 9 is often played more or less straight. This distinction lends a dramatic touch to the end of the "B" theme of this tune. Throughout this transcription, rhythms are notated according to the most plausible (at least in my opinion) straight rhythm – a baseline against which one may develop a personalized interpretation of how this tune should swing. *** (q = ca. 100) is meant to indicate the median within a range of possible tempos for this piece. The choice of tempo is, naturally, somewhat subjective. In my opinion, however, this tune should be played no slower than (q = 92) and no faster than (q = ca. 108).

Copyright 2014 by Christopher Gainey, All Rights Reserved

0

2

0

2 3

1 2

1 2

0

2

2 13 ° # nœœ œœ œœ œœ n#œœ œœ & œ œœ #œ ‹

¢

0

0

0

0

1 0

0 0

0

0

1 0

4

0

0

œ œ

œ œœ

4

2

2

0

0



œ ™ nœ#œœœ ™™™ œœœ œœœ œ œœ œ œ nœ œ ™ 3 22 ™™™ 22 22 22 0 0 2 4 4 4 4

#œ œ œ œ œ œ 1

0

0

0

1

1

0

2

0

2

16 œ œ œ ° # nœœ œœ œœ #œœ œœœœ œœœœ bœœ nœœ b œ œ œ ™ œ œ œ œ œ œ œ œ œ b œ n œ b œ n œ œ b œ œ œ œ œ # œ œ n œ œ œ ™ œ & œ œnœ œ œ œ œ œ œ œœ œ œœœœ œ nœ œ ‹

¢

2 2 1 1 2 2

2 1 2

2 2 3

2 2 3

2 3 4

2 3 4

2 3 4

2 2 3

2 1 2

0

0 0

1 2

2 3

1 2 0

2

0

0 0

0 0

™™

0

0

1 3

2

1 2

2

0

2

1 3

0 2

1 3

2

0

1 2

2

1 3

0

19 œ œ œ œ ° # œnœœ œ œœ œ œœ œ œœ & œ œ#œ œ œ œ œ#œ œ œ œ bœœœnœœ œ œœœ œ œœœ œœ œ œœœ œ nœœ œ#œœ œ œœ œ œ œœ œ#œœ œ œœ œ ‹

¢

2

3 4 0

2

3 3

2

3 4

0 2

3 4 0

2

3 3

2

3 4

0

2

1 3 0

1 2

2

2

1 3

0 2

1 3 0

1 2

2

1 3

2

22 1. œ r fi œ œ ° # nœœ œœœœ ™™ fir fir fi fi bœ œbœ œ b œ œ b œ n œ œ œ™ œ œ œ œ œ & œ œ œœœ œœœœ œ œœ œ ‹ ™ 3 2 0™ 1 1 1™ 2 2 2 3 3 2 0 3 2 0 0 0 0 0 0 0 2 0 2 0 0 ÆR ÆR Æ ÆR Æ ¢ 0 0 0 2

2

2 3

2

2 3

0

™™

2

œ

2.

™™

3 4

2

0

r œfi

3 3

3 4

3 4

0 2

0

2

3 3

2

3 4

0

œ œ bœ œfibœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ÆR Æ 2

0

2

3

2 3

0 2

0

2 0

0

0

0

0

0

0

25 œ œ œ œ œ n œœ œœ œœ œœ œ œ œn œ œ œ œ œ œ œ ° # ## œœ œœ œ œœ œœ œ œœ n œ œ œœ œ œ ## œœ œ œ œœ œ œ œœ œ & œ œ œ b œ œnœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ‹

¢

11 11 11 11

11 11 11 11

0

11 12 11 12

0

11 12 11 12

0

11 12 11 12

0

11 12 11 12

0

11 12 15 15 11 12 15 15

0

15 15 15 15

0

0 0

0

2

1 3 0

2

1 2

2

1 3

0 2

1 3 0

2

1 2

2

1 3

0

3 28 ° # œnœœ œ œœ œ œœ œ œœ b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œùœùœb3œ fir œ fir œ fibœ & œ œ#œ œ œ œ œ#œ œ œ œœ œ œ œ œ œ œ œ ‹ 1/2

1/2

¢

2

3 4

3 3

2

0

2

3 4

3 4

0 2

0

2

3 3

3 4

2

ù 5ù 5 1/2

5

0

1/2

3 0 0

ÆR ÆR Æ 2

3

2

3

2 0

2 3

2 0

3

31 œ œ ° # œ fir fi b œ b œ œ œ œ & œœœœ œ œœ ‹

¢

8 5 0 8 5 0 8 5 0 8 5 0 8 5 0 0

ÆR Æ 2

0

3

2 3

2

0

2 0

0

ÆœR

3

ÆR 2

0 0 0 0

œ œ œ œ œœœœ œ œ œ œ œ œœœœ œ œ œ œ œ œœœœ œ œ œ œ œ œœœœ œ

0

5

5

0

3

2 0

0

0

0

5

5

0

3

2 0

0

0

0

0

3

5

0

5

0

3

2 0

0

3

0

0

5

0

5

0

2 0

0

0

3

0

0

3

34 3 ° # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ nœ œ œ œ#œ œbœ œ œ œ œ œnœbœ 3 œœ œ œnœ œ & œ 3 3 3 3 3 3 ‹ 3 3 3

¢

5

2

0

0

5

2

0

0

0

3

5

0

2 0

0

5

0

3

2 0

0

5

0

3

3 2

0

3

2 0

3 2

3

0

3

2 0

2

0

3 2

0

0

3

3

3

3

3

3

3 2

3

0

3

36 œ œ ° # œ n œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœ œ œ œ œ œ œ œ œ b œ œ œ œ n œ œ œ œ b œ œ œ œ # œ # œ n œ & œ œ œ œœ œ œ œ œ œ œ œœ œ œ œ œ œ œ œœ œ œœœœ œ ‹

¢

2

1 3 0

2

1 2

2

1 3

0 2

1 3 0

2

1 2

2

1 3

0

2

3 4 0

2

3 3

2

3 4

0 2

3 4 0

2

3 3

2

3 4

0

2

1 3 0

2

1 2

2

1 3

0 2

1 3 0

2

-œ œ bœ œ œ œ œ ° # œœ œ œ œœ œ œ nœœ œœœœ ™™ fir fir fi n œ œ œ œ b œ œ b œ n # œ # œ n œ œ œ™ œ œ œ œ & œ œ œ œœ œ œ œ œ œ œ œ œn œœ b œœ œœ bœœ œœ œ . . - . ‹ ™ 3 2 0™ 0 5 5 3 3 3 3 3 3 1 1 1™ 0 2 2 1 1 4 3 4 4 3 4 2 2 2 3 3 2 0 0 3 3 2 2 2 2 2 0 2 2 2 0 0 0 2 0 3 2 2 1 1 Æ Æ R R Æ ¢ 0 0 - . . - .

1 3

2

0

œ nnœœœ nœ

∏∏∏∏∏∏∏

39

1 2

2

2 3

∏∏∏∏∏∏∏∏

2

0 0 0 0 0

August 22nd, 2014 Buffalo, NY