Leo Brouwer La Gran Sarabanda para guitarra INDICACIONES - INDICATIONS * El brazo izquierdo en posición inversa apli
Views 133 Downloads 26 File size 206KB
Leo Brouwer
La Gran Sarabanda para guitarra
INDICACIONES - INDICATIONS
* El brazo izquierdo en posición inversa aplica 1/2 cejilla en III posición restallando las cuerdas graves (Bartok pizz.) * Left forearm in reverse position over sixth string making half barré, striking the low strings in a Bartok pizz.
ten. = tenuto - holding tempo a bit l.v. = lascia vibrare - let vibrate a rettato = moving s.t. = sul tasto - on the rose = rasgueado i
= rasgueado with index (right hand. r.h.) p
= rasgueado with thumb (rasg. col polgare) Note: The introduction could be cancelled for shorter duration.
Commisioned by Guitar Foundation of America for the 2018 th International Concert Artist Competition Composed from end of Nov. 2017, to Jan.16-2018
© 2018 Leo Brouwer © 2018 Ediciones Espiral Eterna
Commisioned by Guitar Foundation of America for the 2018 th International Concert Artist Competition
La Gran Sarabanda
Leo BROUWER 1939
ten. -j - j -j - j œ #œ nœ œ bœ œ œ œ ten. œ œ 4 ‰ œ nœœ œ ‰ bœ nœœ œ ‰ œ™™ œ œœ œ œfij ‰ œ #œ œ & 4 œ œ™™ œ # œ œ # œ ™™ œ œ ™™ œ œ ‰ ˙ > p lontano ˙ > p ˙ > >simile p f ˙ > > simile f f f
Lento e = 84 Guitar
5
& œ‰ œ™™ ˙ a tpo.
ten.
- -j œœœ œœ >fij ‰ œ œ œ #œ ™™ œ ˙> >
œœj
œœ œ
poco
- ten. #œœœ œœ
> > ten. ten. C1 œ™™ œ œœ œœ œ œœ #œ nœ ™™ ‰ bœ œœ J œ J b œ l.v. 0
∏∏∏∏∏∏∏
-j 3 C3 ‰ œ™™ œœ & œ ˙ >„ > ten.
1
f
1
U œœœ
-j œ ‰ #œœ œ œ n œ # œ ™™ p œ ˙ >
œœ
f più tranquillo p
f
1
p rit.
b 41
nnœœœ œ 2
1
attacca
U œœ œ u
poco 0 3
1 4
rit.
C2 3 œ œ œ ‚ ® œ fi ™ œ #œ œ ™™ 3 œ œ œ™ ® œ 1 ‰ œ œ œ ™ #œœœ œ œ b n œ ÆJ œ ™ 4 & 4 œ≈ ™ œ œ œ ® œ ™ #œ 5 ˙ f M l.v. œ ™™ œ > > > marcatissmo Kr 3 -j 3 œ ‰ ® œ œ œ œ œ œ nœ #œ œ œœœ œ™ œ œ nœœ bœ 4 ‰™ 4 & b œ #œ œ „ œ ® œ œ œ  3 œ™ l.v.
Theme Maestoso q = 63 0
0
2
∏∏∏∏∏∏∏
0
0
0
œ œ œ ™ ® œœ 4 œ & b4 œ œ Œ J œ C3
5
p
i m a
i
œ ™ ® œ œœ ® œ œ œ‚3 œ ™ œ™ œ œœ ™™ œœ œ œ™ ‚ œ ® 4 n œœ ™ œ J ‰ ™ œœ œ œ œ
œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œœ b & ≈ œœ œ œ œ œJ 4
1
∏∏∏∏∏∏∏
7
1
3
1
4
> œœ œ œ #œ œ œ œ œ œ œ œ nœ œ œ œ œ œ ™™ œ˙ œ p œf
1.
C2 2
4
3 > ™ œ nœ #œ ™ œ #œ œ œ œ œ ™ nœœ ™ œ œ œ#œ œ œ œ œ œ œ™ œ œ n œ œ œ œ ‰™ œ œ œ ˙ meno f M ˙
C2
2.
9
œ & b œœ ˙
4
3
0
> . C2 œ nœ œœ œ #œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ n b œ œ œ & œ œ œ œ œ ‰ œ œ œ
∏∏∏∏∏∏∏∏
12
0
œœ™™ bœ œ œ œ œ œ œœ œ ™™ œ œ œœ bœ œ œ œ ™™ œ mf
> 3 œ œ œ œ œ#œ œ œ œ œ œ œ™ œ œ œ #œ œ œ ˙ U attacca œ œ œ œ œ œ œ œ j fi œ œœ œ &b ≈ œ œ œ œ œ œ ‰ œJ œ œ ˙ ˙ œ rit. Ÿ~~~~~~~ pu ˙
15
2
∏∏∏∏∏
1
Var. I Presto q =116-126
œ œ œ œœ
œœ & b ™™ œ œ œœ  œ f flexible
18
21
&b œ œ œ
24
&b
27
&b
C5
veloce
œœœ 0
œ œ œ œ œ
p i C7
1
œ œ Êœ 0
œœœœ
3
1
œœœœ
œ
2
œ
œ
œ #œ œ œ œ œ #œ œ œ œ 0
œC10œ œ œ ‰ a œm œi œm p œ b œ œ œ œœ œ œ œ œ œœ œ œ œ„ ‰œ b œ ‚„ ‰ œa tpo. 4
0
1
2
2
0
rubato
C10 2. œ œœ œ œ œ œ #œ œ œ œ ™™ œœ œ œœœ # œ œ bœ œ œ œ œ b œ nœ œœ œ œ„ œ œ œ muy poco rit. app. rit. œ œ œ œ # œ œ a n œ b œ œ #œ nœ œ#œ œ œ >#œ p i p p i p i mœ œ œ œ œ # œ nœ#œ #œnœ œ œœœ œ œ # œ b œ œ -œ
-p
i p i
1. œ œ œ œœ
C2
0
4
4
3
0
2
2
0
3
0
0
affrettato
œ œ œ œ#œ C3 œb œ b œ œ œ œ œ œ ‚œ œ 2 bœ #œnœ#œ#œ 3 b n œ œ 4 & œ œ œ nœ œ œ 4#œ œ œ œ „‚ ‰ œ rubato
30
0
2
2
1
œ œ œ poco ten. C7 b œ U1 œœ œœœœ 3 bœ œ bœ œ œ # œ b n œ n œ 4 & 4 nœ bœ nœ #œ œ œ œ œ œ œ#œ œœœœ œ œ nœ  f s
33
0
2
1
2
l.v.
marcato il canto
4
bœ & b b#œœ œœ
43
0
f
2 2
1 3 2
n œJ
r nœ n œ ‰™ œ #œ nœ œ œ œœ # œ#œ #œ œ œ 3 2
0
-j j œ Mœnœ œœ œ ™ œj C2 œœ ™™ œ C2 # œ œ ‰ œœ nœ œ # œ # # œ ™ œ œ n # œ n œ n œ # œ ™ œ œœ œœ œœ n œ œœ œ œ œ „ œ b ‰œ œ œ ‰J œ J œ œ J mp 312
∏∏∏∏∏∏∏∏∏∏∏
∏∏∏∏∏∏∏∏∏ 1
-j r ‰ n œ ™ œ œ œ ‰ œœœ ™™™ ≈ R œœ œ n œ„œ œ œ œ œ œ œ Œ C5
∏∏∏∏∏∏
∏∏∏∏∏∏
4
œœ ™™ œœ ™™ œ™
∏∏∏∏∏∏∏∏
bœ œ œ œ & b œœ œœ ‰ J #œœœ œœ b œ œ simile mp C3
œ nœ bb œœœ
∏∏∏∏∏∏∏
f
∏∏∏∏∏∏∏∏∏∏
j >œ
™™43 bœœœ œ
œ bœœœ œ œ
∏∏∏∏∏∏∏
1 & b4 ‰
39
-j œ nœ
Var. II Maestoso q =-56-60
∏∏∏∏∏∏∏
36
0
2
4 3
j œœ œœ ‰ #œj œ œ œ nœj œ ™ œœ ™™ œ œœ nœœ œ œ œ # œ™ nœ œ #œ ™ œœ œ & b ‰œ œœ œ n œ n œ œ œ bœ œœ ™ œ œ œ œ œ œ œœ œ œJ œ -
∏∏∏∏∏∏
∏∏∏∏∏∏∏∏
∏∏∏∏∏∏∏
47
Var. III Agitato h = 88-92 - ten. U attacca œœ œ œœ #œ œ œ œ œ œ œ ≈ œ œ œ nœ 3 2‰ œ b œ œ 4 œ œ #œ 2 & œ #œ œ œ œ œ l.v. œ œ- rit. p f molto 3
2
C2
∏∏∏∏∏∏∏∏
C1
51
œœ œ œ œ œ œœ œ œ ™ œ œ ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ 1 3 & b 2 bœœœ nœœœ#œœœ œœœ œœœ œœœ œ œJ œ œ œ œJ œ œ œJ œ œ œ œJ œ 2 p J molto J œ pp p lontano ma agitato f l.v. mf 57 œ nœ 3 ˙ ™ œ œ 3 œ œ œ œ œ 1 2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ ‰ b œ œ œ œ œ 2 #œœ & 2 œ œ#œ J 4 œ œœ œ œ œ œJ 2 „ J p p f molto fJ œ p 54
C1
02
3
5
6
œ œ œ œ œ 5 œ œœœ œ œœ œ œœœ œ œœ œ œœœ œ œœ 7 œ 3 8 & b4 œ œ œ œ 8 - J. . - J. . - J. .
60
pp
poco
bœ œ ‰ nœœ ‰ œœ ‰ nœœ ‰ 22 œ œ‰ œ#œ œ Jmolto mf 2
b œœ œœ nœœ b œœ œœ nœœ œ œ œ œ œ œ œ œ 2 7 ‰ ‰ ‰ 1 œ œ œ œ ‰ ‰ ‰ & b2 „‚œ œ œ œ œ œ œ œœœ œœœ œœœ œœ 8 œ nœ œ œ œ#œ œ nœ œ‰ œ ‰œ#œ 2 œJ œJ œ l.v. ‰ œ mf
65
0
nœ 3 w ™ 7 œ 2 #œ ‰ œœ œ œœ œ œœ œ œœ O œœ 8 ‰œ J œ œ œ f p f f J sub. mf l.v > 72 œœ ‰ œ ‰ ‰ œ ‰ œ ‰ œ ‰ ‰ œ œ ‰ ‰ œ œ œ œ œ œ œ & b # œ nœ œ œ œ nœ J œ œ J 69
1 & b2
bœ œ # œ œ œ
poco ten.
bbœœ œœ ‰ œœ ‰ ‰ &b n œ œ œ œ œ œ J œ
75
œœ ‰ œœ ‰ œœ ‰ œ œ œJ ‰ bœœœ ‰ œ œ
œœ ‰ œœ œ 1
‰ œœ ‰ ‰ œœ ‰ œœœ ‰ œœ ‰ ‰ œœœ ‰ œœœ 23 œ œ œJ œ œ œJ œ œ 4
3
3
œ œ œœ œ œœ œœ ‚ ˙ ™ w œ œ œ œ œ œ 3 7 & b 2 œœ Œ˙ ˙ œ œ #œœœ œœœ œœ œ œœœ œœœ œœœ 4 œ œJ œ œ œ œJ ‰œ ‰œ œ  f J J p œ dim. l.v. poco rit. l.v. C5
∏∏∏∏∏
78
0
a tpo.
œœ œ œœ b œœ œœ nœ b œœ œœ nœ œ œ œ œ œ œ œ 7 ‰ œ ‰ ‰ ‰ œ œ ‰ œ œ œ œ œ 8 nœ œ œ #œ nœ œ‰ œ ‰ #œœ ‰ 23 œ &b J œ nœ œ œ nœ œ J J J
81
nœ 3 C1 ™™ w œ 3 1 w œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ b œ Œ b w œ œ œ œ œ œ 2 w ™™ &2 œ#œ œ œ œ œ œJ œ#œœ œ œœ œJ 2 œ œ#œ f w™ ff œ w™
84
6 8
7
. - . C3 . C2 - . . œ œ œ œ fi œ œ œ œ œ b 6 œ œ œ œ œ œ œ # œœœ 58 #œ œ œ & b8 œ œ œ œ œ „ œ œ œ# œ œ œ œœ œ œ œ pp œ œ œ œ œ mp rit.
88
Var.-IV q. = .80-88
mp
3 1
4
. - . œ #œ œ œ #œ œ
92
5œ & b8 œ
ten.
œ a tpo.
œ
œ
.
œ œ œ œ œ cresc.
œ
œœ œ
œ
œ œ #œœœ bœ œ œ œ œ œ f J
œœ 68 œfiœ œ
C5# œ ™ œ œ œ #œ œœ # #œœ ™™ œ œœ œœ #œ œœ 2 ™
# œ #œœj ‰ œ œ œ œ 5 œ 8 # œœœ ™™™ œ œ nœœ # œœœ ™™™ œ œ nœœ 4 & b œœ # œ œ œ#œ nœ œ nœ#œ nœ più veloce -
96
i
rasg.
Poco mosso
0
2 & b 4 œ #œ
#œ
nœ bœ œ
œ
œœ ™™ œ œ œ œœ œ œœ œ ™ œb œ œ œœ œ œœ 3 nœ 12 œ œ œ œ œ 8 bbœœ ™™ 8 œ™ f b œ ™ p sub. s.t.
∏∏∏∏∏∏∏∏∏
99
nœ 12 ™™ œ œœ # œ œ œ 3 5 œ # œ # œ 8 #nœœ ™ œ & b8 ≈ nœ œ nœ #nœœ nœ œ n#œœ 8 n œ œ œ Jœ nœ œ articolato f sub. i
101
p
3
s C4 b œa 4 # œœ ™™ œ#œ œ œœ œ œœ œ ™ œœ œ œœ œ œœ 4 nœ i . > b œ 12 œ œ œ œ œ œ œ 4 4 & b 8 ##nœœœ ™™ œ œ# œ œnœ œnœ#œ œnœ œ #œ > f
104
∏∏∏∏∏∏∏∏∏
0
106
Coda
4 & b4 ‰
>œ œ
f molto (*) see Indications
0
attaca Var. I y salta de a Coda C4 m i
2
œœ
4
U r ™ Œ ‰ œœ w œœœœœœœœœœ œœœœœœœœ œ w w l.v. Ê non rit. dim. pp ff C3 (*)